سرویس: اجتماعی
کد خبر: 66299
|
09:06 - 1403/04/31
نسخه چاپی

معاون حل اختلاف دادگستری ایلام:

اجرای پویش حسینی (ع) در ایلام موجب سازش شد

اجرای پویش حسینی (ع) در ایلام موجب سازش شد
 معاون حل اختلاف دادگستری ایلام گفت: با شروع ایام ماه محرم و آغاز پویش «به احترام امام حسین (ع) می‌بخشم» با تلاش اعضای شعبه اول شورای حل اختلاف سیروان سه فقره پرونده قضایی در ایلام به سازش خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، جبار سپهری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در ایلام، اظهار کرد: با شروع ایام ماه محرم و آغاز پویش «به احترام امام حسین (ع) می‌بخشم» با تلاش و کوشش اعضای شعبه اول شورای حل اختلاف سیروان سه فقره پرونده با موضوع نزاع دسته‌جمعی که بین بیش از ۹ خانواده در سیروان و روستاهای اطراف صورت‌گرفته و منجر به تشکیل پرونده‌های متعددی در شعبات دادگستری شده بود، به صلح و سازش ختم شد.

 معاون حل اختلاف دادگستری ایلام افزود: در اردیبهشت‌ماه سال جاری در یک درگیری که بین جوانان محله‌ای در سیروان و اهالی روستاهای مجاور اتفاق افتاد، تعداد بیش از ۲۶ نفر مجروح شدند و جراحت چهار نفر از متهمین پرونده نیز وخیم اعلام شد.

 سپهری ادامه داد: این پرونده در شعبه دو دادگاه سیروان رسیدگی می‌شد که پس از ارجاع به شورای حل اختلاف سیروان با تلاش اعضا و بزرگان شعبه اول شورای حل اختلاف شهرستان سیروان طی هفت جلسه در شعبه و جلسات متعدد دیگر در منزل شاکیان، به صلح و سازش ختم شد.

 وی یادآور شد: شورای حل اختلاف با ایجاد سازش میان طرفین دعوا، موجب پیشگیری از وقوع اختلافات و دعاوی بیشتر می‌شود که طبیعتاً کاهش پرونده‌های قضائی را نیز به دنبال دارد.

 معاون حل اختلاف دادگستری ایلام خاطرنشان کرد: وجود اعضای شورای حل اختلاف و همیاران صلح، کاهش خشونت‌ها و اختلافات و همچنین امکان هم‌زیستی مسالمت‌آمیز برای ساکنان یک منطقه را فراهم می‌کند.
 

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد