سرویس: سیاسی
کد خبر: 66070
|
14:56 - 1403/04/15
نسخه چاپی

امام‌جمعه ایلام:

انتخابات تعیین‌کننده قدرت دیپلماسی ایران است

انتخابات تعیین‌کننده قدرت دیپلماسی ایران است
امام‌جمعه ایلام گفت: شرکت یا عدم مشارکت در انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می‌کند و امروز باتوجه‌به تحریم‌های شدید دشمن، باید همه واجدان با حضور در شعب اخذ رأی و مشارکت در انتخابات یک دیپلماسی قوی برای ایران اسلامی در سطح بین‌المللی رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار در خطبه‌های نمازجمعه ایلام اظهار کرد: حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، موجب ایجاد یک دیپلماسی قدرتمند برای ایران اسلامی در برابر تحریم‌کنندگان بین‌المللی می‌شود و دولت مستقر از پشتوانه فراگیر مردم برخوردار خواهد شد.

 

 وی با بیان اینکه چه کسی منتخب ریاست‌جمهوری باشد بسیار مهم است، یادآور شد: آیت‌الله رئیسی با عملکرد درست خود ثابت کرد بدون اتکا به برجام یا اف ای تی اف می‌توان از حق ایران در برابر مجامع جهانی دفاع کرد که افزایش فروش نفت، بازپس‌گیری برخی از پول‌های بلوکه ایران، افزایش صادرات کالا و عضویت در برخی معاهده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله خدمات به‌یادگارمانده از شهید رئیسی به شمار می‌رود.

  کریمی‌تبار افزود: مردم امروز برای قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر آیت‌الله رئیسی در انتخابات شرکت کنند و به یکی از ۲ نامزد موردنظر خود رأی دهند.

 وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعات در بحث انتخابات، انتخاب فرد اصلح و شایسته است که در شرایط کنونی کشور را به ساحل امن و اقتدار برساند و مشکلات معیشتی، بیکاری و چالش‌های بین‌المللی فراروی ایران اسلامی را مرتفع کند.

  امام‌جمعه ایلام اضافه کرد: رئیس‌جمهور باید بدون چراغ‌سبز به جهان سلطه و استکبار و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور را اداره کند چرا که دشمنان دلسوز مردم ایران نیستند.

 وی بیان کرد: مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری با امنیت کامل و با حضور و مشارکت گسترده مردم در حال برگزاری است و به فرموده امام راحل حفظ نظام از مهم‌ترین واجبات به شمار می‌رود چرا که برای احیای ایران اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده است.

 خطیب نمازجمعه امروز ایلام یادآور شد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده یک حکومت مردم‌سالارانه بر پایه دموکراسی است و در دنیا هیچ کشوری به‌اندازه ایران انتخابات و همه‌پرسی با مشارکت مستقیم مردمی برگزار نکرده است.

 وی شرکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی و قانونی ذکر کرد و گفت: اکنون همه کشورهای مسلمان دربند، جبهه مقاومت و آزادی‌خواهان جهان نگاهشان را به انتخابات امروز ایران اسلامی و فرد منتخب این کارزار دوخته‌اند.

 کریمی‌تبار با بیان اینکه دولت سیزدهم با رفع بسیاری از مشکلات و چالش‌ها، شرایط نسبتاً همواری را برای دولت بعدی ایجاد کرد، افزود: رئیس‌جمهور بعدی باید مسیری که شهید رئیسی در جامعه ما بنا نهاد را ادامه دهد و در ارتباط‌گیری با مردم و تحقق وعده‌ها کوشا باشد تا مشکلات کشور کاهش یابد.

 وی ادامه داد: مردم باتوجه‌به شناختی که از نامزدها و برنامه‌های آنها دارند، فرد شایسته را انتخاب کنند و به‌طورقطع دشمن از حضور و مشارکت گسترده مردم دچار ترس شده و از کاهش مشارکت هم در قبال ایران و سرنوشت کشور ما طمع می‌کنند.

 خطیب نمازجمعه امروز ایلام تأکید کرد: فردا که نتایج قطعی انتخابات اعلام خواهد شد، روز وحدت، همدلی و همراهی همه آحاد جامعه فارغ از هر گرایش حزبی خواهد بود و همه دولت جدید را به رسمیت بشناسند.

 وی یادآور شد: ملت ایران با حضور پرشور خود در انتخابات برنده اصلی این همه‌پرسی خواهند بود و برنده انتخابات باید در برابر این مردم سر تعظیم و کرنش فرود آورد و دیگر نامزدی که رأی کمتری نسبت به فرد پیروز کسب کرده در ایجاد وحدت و انسجام و برقراری آرامش در کشور نقشی مؤثر و تعیین‌کننده خواهد داشت.

  امام‌جمعه ایلام ادامه داد: در انتخابات ریاست‌جمهوری نتیجه برد، برد است چرا که هر دو طیف مورد تأیید انقلاب اسلامی هستند و تلاش و برنامه آنها برای اعتلای کشور ما در داخل و خارج از کشور بوده است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب