سرویس: سیاسی
کد خبر: 66025
|
00:52 - 1403/04/13
نسخه چاپی

وقتی مردم باید آینده خود را انتخاب کنند؛

روایتی از انتخابات و تأثیر مردم در آینده کشور

روایتی از انتخابات و تأثیر مردم در آینده کشور
مشارکت در انتخابات یک وظیفه مهم و حق اساسی هر شهروند است و با حضور در انتخابات، شما می‌توانید تأثیرگذاری خود را در تعیین سرنوشت کشور و جامعه افزایش دهید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، انتخابات فرصتی است که به شما اجازه می‌دهد صدای خود را برای انتخاب نمایندگان و سیاست‌هایی که بهترین منافع شما و جامعه را تضمین می‌کنند، بیان کنید.

به همین دلیل، حضور در انتخابات بسیار ارزشمند و ضروری است. همچنین مشارکت در انتخابات نشان از تعهد و اهمیت بالای شما به فرایند دموکراتیک دارد. 

 



با حضور فعال در انتخابات، شما می‌توانید تأثیر بیشتری بر روند سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور داشته باشید. انتخاب رئیس‌جمهور یک مسئولیت بزرگ است و شرکت فعال در این فرایند، به شما امکان می‌دهد تا نظرات و ارزش‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و به شکل مستقیم در تعیین سرنوشت کشورتان مشارکت کنید. 

این یک فرصت بی‌نظیر است که نه‌تنها به شما، بلکه به کل جامعه کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را برای آینده خود بگیرد.

 

 

 

 

 

انتخابات نقش تعیین‌کنندهٔ در ترسیم آینده کشور دارد 

محمود اسلامی در گفتگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار»، گفت: ️مردم غیور انقلابی ایران اسلامی علی‌الخصوص مردم استان ایلام نیک می‌دانند انتخابات سرنوشت‌ساز پیشرو نقش تعیین‌کننده‌ای در ترسیم آینده کشور داشته و هرگونه بی‌تفاوتی، سهل‌انگاری و کوتاهی نسبت به آن، زیان‌بار خواهد بود. ️

جانباز هشت سال دفاع مقدس افزود: تحقق عدالت اجتماعی و رفاه مردم شایسته ایران در گرو مشارکت در این انتخابات پیشرو است و انتخابات ریاست‌جمهوری فرصت بزرگی است تا دولت خواسته‌های به حق و مطالبات مردم را موردتوجه قرار دهد و در واقع این حضور ما و انتخاب اصلح رفع‌کنندهٔ تمام مشکلات اقتصادی در جامعه است. 

وی با اشاره به مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی، گفت: بی شک، مشارکت حداکثری مردم ایلام مثل سایر نقاط ایران در انتخابات باعث افزایش سرمایه اجتماعی و تسهیل راه‌های حل مشکلات و فراهم‌سازی زمینه پیشرفت و خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل، بدخواهان و یاوه‌گویان نظام اسلامی خواهد شد.

اسلامی گفت: شب انتخابات مانند شب قدر است و باید بیدار بمانیم و دیگران را هم به بیداری تشویق کنیم، مردم غیور استان ایلام در طول تاریخ نشان داده و با بصیرشان ثابت کردند که ملت ایران سرتاسر وجودشان بصیرت، آگاهی و بیداری است و حواسشان به انگشت اشاره امام و خیمه‌گاه اسلام که امروز امام خیمه اسلام، امام خامنه ای مدظله والعالی بوده و می‌باشد و بابصیرت اطاعت‌پذیری می‌کنند و بابصیرت انتخاب درست و اصلح می‌کنند.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی در همه مراحل حساس در دفاع مقدس و در دفاع از امنیت و حرمین شریفین و در مواقع حساس با حضور گسترده در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت از فرامین رهبر عزیزمان یک ید واحده بوده و یک‌صدا ویک دل یارو غم‌خوار یکدیگرند و هیچ‌چیز نمی‌تواند وحدت این ملت بزرگ را بشکافد.

 

انتخاب درست در پیشرفت جامعه اثرگذار است 

هادی علوی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار تحلیلی ایلام بیدار گفت: با اشاره به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری به‌دور دوم کشیده شد گفت: حضور حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات بسیار حائز اهمیت است در واقع با یک انتخاب صحیح و درست می‌توان به‌راحتی در پیشرفت یک جامعه تأثیرگذار بود.

این کارشناس مسائل سیاسی طبق تأکیدات و بیانات مقام معظم رهبری به حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح که بسیار حائز اهمیت است در انتخابات پیشرو گفت: ملت فهیم و همیشه در صحنه ایران عزیز در تمامی صحنه‌های همیشه پشتیبان ولایت‌فقیه بوده و لبیک‌گویان با حضور پررنگشان در این انتخابات سربلندی و سرافرازی ایران عزیز را به رخ تمامی جهانیان خواهند کشید. 



باید با انتخاب اصلح سرنوشت خودمان را انتخاب کنیم


مهدی معیری مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: باتوجه‌به برگزاری انتخابات پیشرو رأی مشارکت و رأی تک‌تک افراد جامعه بسیار حائز اهمیت سرنوشت‌ساز است و با مشارکت همگی می‌توان یک جامعه هدفمند شکل داد. 

مدرس دانشگاه ادامه داد: مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی و توجه به انتخاب فرد اصلح با معیارهایی که امامین انقلاب ارائه نموده‌اند، یک وظیفه دینی و انقلابی است. حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده قوت، اقتدار و انسجام داخلی و ملی و باعث خنثی‌شدن توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی است. 

وی یادآور شد: انتخابات همچنین نقش مهمی در تعیین سرنوشت اجتماعی و اقتصادی دارند که در زیر به برخی از این اثرات خواهیم پرداخت: تعیین سیاست‌های عمومی: نتایج انتخابات تعیین می‌کنند که چه سیاست‌هایی در کشور پیش بروند، از جمله سیاست‌های اقتصادی که تأثیر چشمگیری بر روند توسعه دارند در اینجا به برخی از موارد آن اشاره خواهیم کرد:

توسعه اجتماعی و اقتصادی؛ نمایندگان انتخاب شده مسئولیت تصمیم‌گیری درباره برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی را دارند، از جمله زیرساخت‌های اجتماعی، بهداشت، آموزش و اشتغال. توازن قدرت: انتخابات برای حفظ توازن بین اجزای مختلف حکومت اهمیت دارند.

تقویت حکمرانی مؤثر؛ با شرکت گسترده در انتخابات، حکمرانی مؤثر و شفاف‌تر تقویت می‌شود که به شهروندان امکان می‌دهد گزینه‌های مختلف را انتخاب کنند. 

انتقاد از عملکرد؛ انتخابات به شهروندان فرصت می‌دهند تا نقد و انتقاد از عملکرد مسئولین را بیان کنند و به دنبال برنامه‌های جایگزین بگردند. 

افزایش اعتماد عمومی؛ شرکت مردم در انتخابات می‌تواند به افزایش اعتماد عمومی به‌نظام سیاسی کمک کند و به پایداری آن کمک نماید. 

این مدرس دانشگاه، تصریح کرد: بنابراین، انتخابات نه‌تنها ابزاری برای انتخاب شخص موردنظر است؛ بلکه نقش بسزایی در تعیین آینده و سرنوشت یک کشور و جامعه ایفا می‌کنند.

 

 

 



مشارکت حداکثری در انتخابات تیری بر قلب دشمنان نظام است

علی حیدری از رأی اولی‌های ایلامی در گفتگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: از اینکه برای اولین‌بار در صحنه سیاسی کشور حاضر می‌شوم و می‌توانم تأثیرگذار باشم بسیار خوشحال هستم. 

این رأی اولی اضافه کرد: بسیار خوشحال هستم که برای اولین‌بار در صحنه سیاسی کشور حضور پیدا می‌کنم و می‌توانم در آیندهٔ جوانان این کشور و حتی آینده خود تأثیرگذار باشم. 

وی اظهار کرد: حضور و مشارکت حداکثری ما جوانان در انتخابات تیری بر قلب دشمنان نظام و انقلاب است و این حضور پررنگ ما در واقع در آینده روشن ما را بسیار اثر گذار است. 

حیدری افزود: هر چه میزان مشارکت ما، رأی اولی‌ها در انتخابات بیشتر باشد، میزان مسئولیت‌پذیری ما را در امور عمومی، مشارکت اجتماعی و همگانی بیشتر نشان می‌دهد. 

در پایان من برای روز رأی لحظه‌شماری می‌کنم و در روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ به همراه خانواده حتماً در پای صندوق رأی حضور پیدا خواهم کرد چرا که هر چه حضور ما علی‌الخصوص نسل جوان بیشتر باشد توطئه‌های

 دشمنان نظام را خنثی می‌کند و توصیه من به‌تمامی جوانان هم‌سن‌وسال خودم این است که حتماً در این روز به همراه خانواده حضور داشته باشید




انتهای خبر/م


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب