سرویس: سیاسی
کد خبر: 64909
|
01:11 - 1403/01/27
نسخه چاپی

فعال رسانه‌ای:

باید مراقب عروس زاگرس باشیم

باید مراقب عروس زاگرس باشیم
فعال رسانه‌ای گفت: در فروردین‌ماه هر کدام از ما یک حافظ شایسته برای طبیعت زیبای ایلام باشیم؛ کمترین کوتاهی نشانه عدم داشتن درک و فرهنگ مناسب در این موضوع است

فرشته سنجیده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: طبیعت ایلام همیشه زیبایی خاص و منحصربه‌فرد خود را دل زاگرس داشته است، جنگل‌های بلوطش، کوه‌های چشم‌نوازش، سرسبزی دشت‌هایش، آبشارهای خیره‌کننده‌اش، تنگه رازیانه و کافرین و بهرام چوبین، چشمه‌های بی‌نظیرش، لاله‌های قرمزش، سنت و تاریخ کهن و آثار باستانی‌اش و... آن‌چنان زیبایی به استانمان داده است که بی‌جهت نیست آن را عروس زاگرس می‌نامند.

وی افزود: امسال در آستانه سال جدید مثل همیشه استان  آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است و از همه دعوت می‌شود که به استان بیایند و از این‌همه زیبایی لذت ببرند؛ اما درعین‌حال لازم است در خصوص حفاظت از طبیعت مواردی را به‌تمامی میهمانان و مسافران نوروزی و هم استانی‌های عزیز که به نقاط مختلف استان می‌آیند یادآور شویم. 

فعال رسانه‌ای گفت: نکته مهم در خصوص حفاظت از محیط‌زیست این است که هنگامی به دل طبیعت می‌رویم مراقب درختان و گونه‌های مختلف حیوانی و گیاهی باشیم، از ریختن آشغال در طبیعت و رودخانه‌ها جداً جلوگیری کنیم، بطری‌های پلاستیکی و سفره‌های یکبار مصرف را جا نگذاریم، پوشک بچه‌ها را در طبیعت رها نکنیم، ظروف یکبار مصرف را در دل زیبای طبیعت رها نکنیم، لباس و کفش کهنه را آنجا نگذاریم و... چرا که این طبیعت یک سرمایه و ثروت ملی و عمومی است که خداوند آن را به دیار ما عطا کرده است و وظیفه هر کسی است که در حفظ آن بکوشد و کمترین کوتاهی نشانه کوته‌بینی و عدم داشتن درک و فرهنگ مناسب در این موضوع است.

وی گفت: امیدواریم امسال هر کدام از ما به نوبه خود یک حافظ شایسته برای طبیعت استانمان باشیم و طبیعت را همان‌طور که به زیبایی و تمیزی هدیه گرفته‌ایم همان‌طور نیز بعد از تعطیلات تحویل دهیم!

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب