سرویس: استان ایلام
کد خبر: 64736
|
13:39 - 1403/01/13
نسخه چاپی

یادداشت؛

۱۲ فروردین ۵۸، روزی که قلب‌ها تصمیم گرفتند

۱۲ فروردین ۵۸، روزی که قلب‌ها تصمیم گرفتند
در این روز سرنوشت‌ساز، مردم سراسر کشور با قاطعیت تاریخی خود با آری گفتن به جمهوریت و اسلامیت، جمهوری اسلامی را برای حاکمیت بر آینده و سرنوشت خود انتخاب نمودند و به دوران خفقان‌آور حکومت پهلوی خاتمه دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، یوسف کریمیان فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: در تاریخ پر از فراز و نشیب ایران اسلامی به‌ویژه در دوران ۱۵ساله مبارزات انقلابی مردم با رژیم پهلوی، دوازدهم فروردین سال پنجاه و هشت، مُهر تأیید و نقطه عطفی بر سرنوشت ملت ایران شد.

در این روز سرنوشت‌ساز، مردم سراسر کشور با قاطعیت تاریخی خود با آری گفتن به جمهوریت و اسلامیت، جمهوری اسلامی را برای حاکمیت بر آینده و سرنوشت خود انتخاب نمودند و به دوران خفقان‌آور حکومت پهلوی خاتمه دادند.

در این روز مردم رنج‌کشیده با پیروی از پیر فرزانه حضرت امام خمینی (ره) با انتخابی که نشئت‌گرفته از تلفیق هم‌زمان عقل و احساس بود، در پای صندوق‌های رأی برای شرکت در همه‌پرسی حاضر شدند و برای اولین‌بار، به دست خود، تقدیر خود را نوشتند.

حضور گسترده مردم و رأی قاطع آنها به جمهوری اسلامی، جایی برای شک و تردید نگذاشت و معنا و مفهومش این بود که ظلم و ستم طاغوت از هم گسستنی است.

جامعه مسموم، نیاز به پاک‌سازی و ترمیم داشت. دردهای به‌جامانده از طاغوت آن‌چنان عمیق و زجرآور بود که جز با دیانت التیام نمی‌یافت. پس جمهوری اسلامی باید برپا می‌شد تا هم به حمایت و حاکمیت دین خدا منجر شده و هم شرایط زندگی اجتماعی و وضعیت اخلاق رو به انحطاط جامعه اصلاح شود و به فضل الهی این دو امر مهم، در روز ۱۲ فروردین موسوم به روز جمهوری اسلامی با انتخاب قاطع ملت تحقق یافت.

با وجود این که ۱۲ فروردین، روز رهایی ملت ایران اسلامی از چنگال ظلم طاغوت و استبداد بود؛ اما سرآغازی هم شد برای شروع دشمنی‌های بی‌حدومرز مستکبرانی که دستشان از سفره این سرزمین قطع شده بود و با انحلال رژیم ظالم پهلوی، یکی از اصلی‌ترین کشورهای تحت استثمارشان به استقلال دست‌یافته بود و اکنون سردرگم و عصبانی، چنگ به هر ریسمانی می‌زدند تا پس بگیرند منطقهٔ غصبی‌گری‌شان را.

در پی همین افکار و با آغاز دشمنی‌های معاندین و در رأس آنها آمریکای جنایت‌کار، سال‌های ابتدایی انقلاب به پرالتهاب‌ترین سال‌های عمر ۴۵ساله انقلاب تبدیل شد. آغاز جنگ تحمیلی و نابرابر رژیم بعث عراق و ترورهای متعدد شخصیت‌ها و یاران انقلابی نظام نوپا از جمله برنامه‌های بود که دشمنان غاصب برای بازپس‌گیری ایران انجام دادند. اما مردمی که با خون‌دل به آزادگی رسیده بودند، جان‌های بی‌شمار دادند؛ ولی اجازه ندادند که ظلم مجدداً در این سرزمین پا بگیرد.

از آن روز بزرگ، ۴۵ سال می‌گذرد. ایران اسلامی در راه حفظ و صیانت از دین خدا و خواست مردم، طی این سال‌ها مصائب فراوانی را تجربه کرده و سختی‌های بی‌شماری را پشت سرنهاده است.

این ملت با عبور از تمام مشکلات و با ارادهٔ آهنین مردم و غیرت جوانانش و در رأس آنها رهبری امام راحل (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مسیر استقلال و سازندگی در پیش گرفت تا جایی که اکنون با پیشرفت در همهٔ زمینه‌ها اعم از علمی، سیاسی، اجتماعی و...، همهٔ دشمنان را ناامید و مستأصل ساخته است؛ اما همچنان آثار و برکات ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی در حال اهتزاز و اعتلاست.

باید تکرار کنیم  در این روز سرنوشت‌ساز، مردم سراسر کشور با قاطعیت تاریخی خود با آری گفتن به جمهوریت و اسلامیت، جمهوری اسلامی را برای حاکمیت بر آینده و سرنوشت خود انتخاب نمودند و به دوران خفقان‌آور حکومت پهلوی خاتمه دادند و یک رویکرد جدید اتخاذ کردند که الگویی  برای همه ملت‌های دنیا شد.

قطعاً زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و کسانی که در کنار امام خمینی (ره) زیربنای جمهوری اسلامی را بنا نهادند یک ضروری است که باعث می‌شود تا قدر داشته‌های خود را بیشتر دانسته و برای این که هر روز بهتر از دیروز باشیم تلاش کنیم؛ همچنین باید بدانیم که انقلاب اسلامی ایران در همه ابعاد توانسته به پیشرفت بی‌نظیری دست پیدا کنند و در دنیا نقش‌آفرین باشد.

امروز همه وظیفه داریم تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را هرچه بیشتر برای جامعه تبیین کرده و مراقب باشیم تا دشمن با ترفندهای مختلف ما را از خطر انقلاب جدا نکند.

 

انتهای خبر/ر 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد