سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65200
|
09:19 - 1403/02/15
نسخه چاپی

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام:

سند آمایش سرزمینی ورزش ایلام تدوین شده است

سند آمایش سرزمینی ورزش ایلام تدوین شده است
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه سند آمایش سرزمین ورزش استان ایلام تدوین شده است، گفت: اجرای این سند زمینه‌ساز عدالت ورزشی در نقاط مختلف استان بر اساس اماکن و استعدادهای ورزشی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط‌عمومی ورزش و جوانان استان ایلام، شهاب شهبازی در خصوص سند آمایش سرزمینی اظهار کرد: طرح سند آمایش سرزمین در حوزه ورزش در نقاط مختلف کشور یکی از موضوعات اساسی در وزارت ورزش و جوانان است که با جدیت در حال پیگیری است.

 وی با بیان اینکه هدف از تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین ورزش در راستای ایجاد عدالت ورزشی در نقاط مختلف کشور است، ابراز کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به تکمیل و تدوین اجرای این سند در راستای تقویت و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی متناسب با رشته‌های ورزشی پرطرف‌دار و بااستعداد مناطق مختلف دارد.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با تأکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح، عینیت‌بخشی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق «ورزش قوی، ایران قوی» است، گفت: در این سند، تمام اماکن ورزشی، تفریحی، باشگاه‌ها و زیرساخت‌های مربوط به حوزه ورزش و رشته‌های روزشی بااستعداد و پرطرف‌دار هر منطقه شناسایی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 شهبازی ضرورت تجمیع و استفاده بهینه از امکانات، ظرفیت‌ها و اماکن ورزشی سازمان‌ها و نهادهای مختلف به‌منظور افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در بودجه و اعتبارات را از دیگر مزایای تدوین سند آمایش سرزمین ورزش استان برشمرد و گفت: در این سند همچنین رشته‌های ورزشی مستعد هر منطقه شناسایی و برای تقویت این رشته‌های برنامه‌ریزی می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه با اجرای این سند در واقع یک سیاست‌گذاری واحد در حوزه ورزش و اعتبارات ورزشی ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: براین‌اساس یک وحدت رویه برای ذی‌نفعان (ورزشکاران) در راستای توسعه و تقویت ورزش قهرمانی و همگانی در سطح جامعه ایجاد خواهد شد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد