سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64600
|
11:08 - 1403/01/07
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

تولید صنایع‌دستی خانوارها موجب رونق اقتصادی ایلام می‌شود

تولید صنایع‌دستی خانوارها موجب رونق اقتصادی ایلام می‌شود
امام‌جمعه ایلام با تأکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه کسب‌وکار و تولید صنایع‌دستی در خانوارها، گفت: نهادینه‌کردن این فرهنگ موجب اشتغال و رونق اقتصادی در ایلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی تبار صبح امروز در دیدار نوروزی استاندار ایلام، معاونین استاندار و کارکنان ستادی استانداری ایلام با تبریک میلاد کریمه اهل‌بیت (ع) و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال بهار طبیعت و بهار قرآن کریم با بارش رحمت الهی همراه بود و این بارش الهی موجب امید و نشاط در جامعه شده است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اسلامی با هر سختی آسانی و گشایش همراه بوده و این سنت الهی است، ابراز کرد: زیرساخت‌هایی که در کشور انجام شده است امروز شاهد به ثمر نشستن این زیرساخت‌ها هستیم، افزود: رشد اقتصادی هشت‌درصدی در برنامه توسعه هفتم اقتصادی در نظر گرفته شده است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

 امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: کاهش رشد تورم با وضعیت اقتصادی که در کشور وجود داشت خیلی برای مردم محسوس نبود ولی روند امیدوارکننده است و قطعاً شاهد افزایش رشد اقتصادی در کشور و استان خواهیم بود.

کریمی تبار با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سالهای سال بر اقتصاد تأکید دارند و انتظار می‌رود که در استان نیز برای تحقق شعار سال تلاش مضاعف انجام شود.

 وی بیان کرد: در استان لازم است که نیروهای متخصص و خوش‌فکر در استان برنامه‌ریزی کنند که چگونه از ظرفیت‌های استان برای توسعه اقتصادی استان بهره‌مند شویم.

 وی با اشاره به اینکه مشاغلی خانگی و صنایع‌دستی در استان زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است و جای کار در استان وجود دارد، گفت: یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی توجه به همین مشاغل خانگی است که زمینه آن در استان هم فراوان بوده و پیشینه صنایع‌دستی در استان وجود دارد.

 حجت‌الاسلام کریمی تبار با تأکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه کسب‌وکار و تولید صنایع‌دستی در خانوارها، یادآور شد: نهادینه‌کردن این فرهنگ موجب اشتغال و رونق اقتصادی در استان می‌شود.

 امام‌جمعه ایلام گفت: باید از ظرفیت فنی و حرفه‌ای برای آموزش صنایع‌دستی و مشاغل خانگی برای تحقق شعار سال و جهش تولید در استان استفاده شود.

 وی با تأکید بر دایر کردن نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ایلام در کشور عراق و معرفی صنایع‌دستی و محصولات ایلام به سایر کشورها، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در کشور عراق در سال جاری باید تقویت شود.

 امام‌جمعه ایلام ابراز کرد: شناخت توانمندی‌ها و ایجاد بستر و تسهیل در بالفعل کردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و ارائه تسهیلات از جمله وظایف و کارکردهای دولت است که باید در این حوزه در استان توجه شود.

  کریمی تبار با قدردانی از زحمات استاندار و مجموعه استانداری در سال گذشته و اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف، گفت: امید است چهره محروم بودن ایلام با اقداماتی که انجام خواهد شد تعدیل و ایلام به عنوان یک استان پیشرو در حوزه تحقق جهش تولید مطرح شود.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب