سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65108
|
12:48 - 1403/02/09
نسخه چاپی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

۳۰۰ دستگاه کمباین در حال برداشت محصولات کشاورزان ایلامی است

۳۰۰ دستگاه کمباین در حال برداشت محصولات کشاورزان ایلامی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه کشاورزان نسبت به حضور کمباین‌ها جهت برداشت محصول خود در مزارع شتاب و عجله نکنند گفت: هم اکنون ۳۰۰ دستگاه کمباین در حال برداشت محصولات کشاورزان ایلامی است و به‌تدریج به کمباین‌های مستقر در ایلام به ۷۰۰ تا ۷۵۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حشمت عزیزان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه کمباین در ایلام مشغول برداشت محصول گندم کشاورزان در شهرستان‌های مهران و دهلران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام افزود: باتوجه‌به فرایند برداشت گندم استان از اوایل اردیبهشت‌ماه تا پایان مردادماه، تعداد کمباین‌های مستقر در ایلام به‌تدریج به ۷۰۰ تا ۷۵۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

 عزیزان ادامه داد: استان ایلام دارای ۱۷۰ دستگاه کمباین ملکی است و سایر کمباین‌ها از دیگر استان‌های کشور که دارای اتحادیه کمباین داران هستند، تأمین شده و با هماهنگی صورت‌گرفته، به‌تدریج وارد ایلام خواهند شد.

 وی اضافه کرد: کمباین‌ها ابتدا گندم مناطق گرمسیر را برداشت می‌کنند و سپس به سمت نقاط سردسیر روانه می‌شوند و در حال حاضر عملیات برداشت گندم در مهران و دهلران از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز شده و به‌تدریج این فرایند در سایر مناطق استان ادامه خواهد داشت.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: ستاد برداشت غلات و دانه‌های روغنی کشور نرخ مصوب فعالیت کمباین‌ها را به ایلام ابلاغ کرده و کشاورزان و کمباین داران بر اساس نرخ مصوب گندم مزارع را برداشت می‌کنند که البته در این میان احتمال توافق ۲ طرفه بین کشاورز و کمباین دار برای برداشت محصول نیز وجود دارد.

 وی ضمن اینکه از کشاورزان خواست نسبت به حضور کمباین‌ها جهت برداشت محصول خود در مزارع شتاب و عجله نکنند، بیان کرد: به تعداد کمباین‌های موردنیاز ایلام در فصل برداشت به‌تدریج افزوده خواهد شد.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب