سرویس: استان ایلام
کد خبر: 64545
|
00:38 - 1403/01/04
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد:

بازی قلان بازی‌های سنتی مردم ایلام  

بازی قلان بازی‌های سنتی مردم ایلام   
بازی قلان از جمله بازی‌های سنتی، جذاب و دلپذیر ایلام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  یکی از مهیج‌ترین بازی‌های استان ایلام قلان است این بازی از گذشته‌های دور در ایلام رایج بوده است.
 بازی قلان موجب خوشحالی بازیکنان می‌شود این نوع بازی در محیط‌های مختلف اجرا می‌شود بیش‌تر در فصول بهار که خانواده‌ها در دامان طبیعت هستند و به این نوع بازی مشغول می‌شوند.

در این بازی دو گروه تشکیل می‌شود وبا انتخاب یک نفر به‌عنوان مربی در محدودهٔ زمینی که خط‌کشی‌شده است اقدام به بازی می‌کنند. 

 این بازی به دو صورت انجام می‌شود روش اول به‌صورت دونفره و مبارزه تن‌به‌تن است و مرحلهٔ دوم به‌صورت دسته‌جمعی یا گروهی صورت می‌گیرد.

 اگر بازی به‌صورت تن‌به‌تن باشد دو نفر از هر گروه وارد میدان بازی می‌شوند و هر کدام که از این دو گروه از پای درآمد، آن گروه نیز بازنده بازی خواهد بود.

 دو بازیکن با شانه‌های خود اقدام به بازی می‌کنند دو شانه راست یا شانه چپ ضربات از مرفق تا انتهای بالایی دست است و اگر در بازی به‌غیراز شانه‌به‌شانه حرکتی غیر از آن صورت گیرد خطا است و آن بازیکن از بازی اخراج می‌شوند.
 

 تمام بازیکنان در حالت بازی با یک پا، پای دیگر خود را از پشت تنه با دست می‌گیرند و در حالت بازی یکی رو به پشت، یکی روبه‌جلو مبارزه می‌کنند تا خطرات ضربات پیش نیاید.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب