سرویس: استان ایلام
کد خبر: 64538
|
14:52 - 1403/01/03
نسخه چاپی

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی ایلام خبر داد:

آغاز فرایند نوبت‌دهی سنجش سلامت نوآموزان ایلام

آغاز فرایند نوبت‌دهی سنجش سلامت نوآموزان ایلام
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی ایلام از آغاز فرایند نوبت‌دهی به جاماندگان سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش ایلام، نسرین مهدی‌زاده در خصوص سنجش سلامت نوآموزاناظهار کرد: فرایند سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از آبان‌ماه آغاز شده و تا کنون بیش از هشت هزار نفر از نوآموزان سنجش سلامت شده‌اند.

 وی افزود: بااین‌وجود، نزدیک به ۲ هزار نفر از واجدان شرایط ورود به کلاس اول در سال تحصیلی آینده هنوز اقدام به‌نوبت گیری برای سنجش نکرده‌اند که اولیا این نوآموزان اگر سلامت فرزندان خود را سنجش نکنند امکان ثبت‌نام آن‌ها برای پایه اول ابتدایی را نخواهند داشت.

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی ایلام بیان کرد: در این راستا سامانه نوبت‌دهی به جاماندگان سنجش سلامت نوآموزان به نشانی http://my.medu.ir از ابتدای فروردین‌ماه آماده نوبت‌دهی به این نوآموزان است که پس از اخذ نوبت در سامانه، فرایند سنجش از ۱۴ فروردین در مراکز جامع سنجش، آمادگی پذیرش و غربالگری سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان شروع خواهد شد.

 مهدی‌زاده تأکید کرد: شرط اصلی برای ثبت‌نام در پایه اول دبستان، شرکت در طرح سنجش سلامت جسمانی است و در این طرح سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی دانش‌آموز ارزیابی شده و در صورت بروز هرگونه مشکل به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شود.

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی در پایان با بیان اینکه آخرین زمان فعالیت مراکز سنجش سلامت نوآموزان ۱۵ اردیبهشت است، خاطرنشان کرد: بیشترین عدم مراجعه به مراکز مربوط به شهرستان ایلام است که باید تا قبل از زمان اتمام کار مراکز سنجش، اولیا نوآموزان اقدام به نوبت‌گیری نمایند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب