سرویس: سیاسی
کد خبر: 61781
|
00:15 - 1403/05/02
نسخه چاپی

مشاور استاندار ایلام:

مسئله خودکشی در ایلام باید واکاوی شود

مسئله خودکشی در ایلام باید واکاوی شود
مشاور استاندار ایلام گفت: ابعاد مختلف مسئله خودکشی در ایلام باید واکاوی شود و برای این منظور همکاری همه دستگاه‌ها ضروری است.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان مشاور استاندار ایلام در امور روحانیت در گفتگو با خبرنگارایلام بیدارگفت: یکی از مشکلات جامعه امروز بحث خودکشی است که باید از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

 وی افزود: برابر آیات قرآن کریم قتل نفس حرام است و مورد مؤاخذه خداوند قرار خواهد گرفت، ابن موضوع در مورد خود انسان هم صدق می‌کند اگر کسی نفس خودش را به قتل برساند باز این موضوع صدق می‌کند و اهل عذاب خواهد بود و با این خودکشی نه‌تنها راحت نخواهد شد که عذاب و خسران بسیار سنگین در عالم آخرت دارد و اهل آتش هستند مگر این که مشمول رحمت خداوند شود.

محمدیان در ادامه گفت: آنها که به‌خاطر مشکلات و گرفتاری‌ها به خودکشی فکر می‌کنند و گمان می‌کنند که با خودکشی از مشکلات نجات پیدا می‌کنند و راحت می‌شوند اصلاً این گونه نیست و با خودکشی اوضاع بدتر می‌شود و در عالم ابدیت مشکلات بیشتر و عذاب سخت‌تری خواهند داشت، این افراد با مراجعه به آیات قرآن ببینند که چه مجازاتی برای قتل نفس وجود دارد. 

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده این است که کسانی که چنین افکار و تصمیماتی دارند به افراد دلسوز مراجعه و مشورت کنند و خودشان را دچار خسران اکبر نکنند چرا که پیش خدا مجازات قتل نفس سنگین است.

مشاور استاندار ایلام در امور روحانیت خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه با روان‌شناسان و روانپزشک‌ها و یا روحانیون حاذقی که داریم مراجعه کنند و با توکل به خدا و تقویت ایمان  عوارض روحی‌شان را درمان کنند.

محمدیان تصریح کرد: این نکته را هم در نظر بگیریم برخی مشکلات در زندگی می‌تواند یک آزمایش باشد، نباید در برابر مشکلات به‌راحتی تسلیم شد، بلکه با صبر و توکل و تلاش از مشکلات عبور کنیم، همچنین با ورزش و سرگرمی‌های مثبت می‌توانیم مشکلات روحی و روانی خود را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: بحث بیکاری و معیشت از عوامل تأثیرگذار در خودکشی است که بحث کل جامعه است و مسئولین باید به حل این مشکلات سرعت ببخشند، اگر یک فرد ایمان و اعتقاد خود را قوی کند قطعاً در برابر مشکلات به خودکشی فکر نخواهد کرد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد