سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26954
|
06:53 - 1396/03/20
نسخه چاپی

«روزه اولی ها» در سیروان از شور و حال خود در ماه رمضان می گویند

«روزه اولی ها» در سیروان از شور و حال خود در ماه رمضان می گویند
روزه اولی های شهرستان سیروان از شور و حال این روزهای خود درماه مبارک رمضان و ایام امتحانات می گویند.

به گزارشايلام بيدار، به نقل ازسیروان نوین، به بهانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گزارشگر سیروان نوین به جمع تعدادی از روزه اولی ها رفته و از آنها درباره حال و هوای این روزهای سراسر معنوی گزارشی را تهیه کرده که در ادامه می آید.

محمد قلیچی"، دانش آموز سال اولی اولین نفری است که با او گفتگو می کنیم. او که از سر جلسه امتحان برگشته است، با ما از شور و حال این روزهای خود می گوید:

وقتی که اولین بار روزه گرفتم احساس خوشحالی بهم دست داده و  لذت معنویت را نیز در این روزها لمس می کنم؛ خیلی خوشحالم که خدا این توفیق رو نصیبم کرده.

 درلحظات افطار و سحر احساس می کنم لحظات باشکوهی رو تجربه می کنم و این رو حس می کنم به خداوند متعال نزدیک شدم.

برای تشویق شدنم از سوی خانواده بله ، مادرم در رابطه با ماه بندگی خدا خیلی با من صحبت کرده و من رو مشتاق روزه گرفتن کرده.      

 برای چرایی روزه گرفتنم هم باید بگم برای اینکه بفهمیم فقیرها و نیازمندان چه سختی ازگرسنگی می کشند وبا آن ها همدردی کنیم.

اولین روز روزه گرفتم را خوب به خاطر دارم ، اولین روز کمی برام سخت بود که گرسنگی و تشنگی را تحمل کنم واما بعد که احساس می کردم این سختی ها را می کشم تا به سعادت معنوی دست پیدا کنم آرام  ومصمم به ادامه می شدم.

با روزه به خوشبختی وروحیه ی خدادادی می رسم و خودم رو بعنوان فرد پیروز در سختی ها پیدا می کنم.

شب های راز و نیاز با خداست و از خدا می خواهم همه ی مریض ها شفا پیدا کنند و آقا امام زمان هرچه زودتر ظهور بفرماید.

ودر آخر ماه رمضان،ماه بندگی خدا را به همه تبریک می گم و از خداوند می خواهم که مبادا ماه رمضان تمام بشه و گناهان ما بخشیده نشه.آرمین منصوریان دیگر روزه اولی سیروانی است که با لبخند به خبرنگار ما گفت:

این روزها امتحان دارم و برایم سخت است و همه اش می خواهم روزه ام راباز کنم اما  فقط و فقط یاد خداست که این انرژی و قدرت  واحساس بی نظیر را به من م یدهد که برای ادامه تلاش بیشتری کنم.

او درباره  سحر و افطار هم گفت : درباره احساسم در هنگام سحر و افطار باید بگویم سحر وافطار برایم فرقی ندارد اما درهنگام افطار انگار نیرو به بدنم بازگشته و هیچ نیازی به افطار ندارم.

درباره تشویق ازسوی خانواده هم تشویق مادی خیر، خانواده ام فقط با من صحبت کرده اند و در سال های قبل هم روزه گرفته ام، من برای خدای خودم روزه میگیرم نه بنده خدا
درباره فکر کردن به اینکه چرا باید روزه بگیریم  بله ، حتی خودم را قانع کردم که چرا حتما باید روزه گرفت. تنها هدف من از روزه گرفتن نیز  رسیدن به خدا وکمالات اوست.

 و شبهای قدر : شب قدر شبی است که قرآن نازل شد و خداوند هم در سوره ی قدر می فرماید که هیچ کس نمی تواند شب قدر رادرک کند و..محمد کاظمی که با یکی از دوستانش در حال مطالعه در داخل پارک شهدای گمنام سیروان بود، گفت: احساس خوبی دارم که توانستم روزه بگیرم و با این کار می توانم به خدای خودنزدیکتر شوم.

نزدیکتر شدن به خدا آرامش را در پی دارد، او همچنین گفت: علارغم سختی ها، در این ماه درس خوان تر شده ام و توانسته ام تا الان امتحاناتم را به خوبی پشت سر بگذارم..

با روزه گرفتن می خواهم به سعادت و خوشبختی برسم، البته روزه بدون نمازهم فایده ای ندارد، با روزه و نماز به سعادت و خوشبختی دردنیا و اخرت می رسم و خواهم رسید.

 ودر شبهای قدر نیز خدا می خواهم دراین شبها و روزهای عزیز مریضان را شفاء دهد.به تمام مردم دنیا سلامتی عطا کند و همه در آرامش زندگی کنند.از خدامیخواهم آرزوی همه ی مردم دنیا را برآورده کند تا همه در آرامش و راحتی زندگی کنند.

 

انتهای پیام/ الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد