سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26899
|
09:32 - 1396/03/16
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

"نظارت"؛ حلقه مفقوده انتخابات شوراهای شهر و روستا

"نظارت"؛ حلقه مفقوده انتخابات شوراهای شهر و روستا
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام و به طبع آن در سراسر کشور در حالی پایان یافت که با فراز و نشیب های زیادی همراه بود.

گروه سیاسی ایلام بیدار::انتخابات اخیر اردیبهشت ماه با مشارکت حداکثری مردم ایران همراه شد به طوریکه دنیا، این حضور پرشور مردمی را در دنیا بسیار عالی توصیف کرد.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام و به طبع آن در سراسر کشور در حالی پایان یافت که با فراز و نشیب های زیادی همراه بود.

رویه ای که این سال ها در انتخابات استان ایلام پیش گرفته شده رویه ای بسیار زشت بوده به وطری که خرید و فروش رای باعث اعتراض بسیاری شده است.

نمونه این خرید و فروش ها در استان ایلام در انتخابات اخیر نمود بیشتری داشت و کار تاجایی پیش رفت که اعتراضات وسیعی را به دنبال خود داشت.

بر همین مبنا تجمع اعتراض آمیز در برخی شهرستان های استان ایلام برگزار شد؛ در شهر ایلام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر در تجمع های جداگانه ای در فرمانداری و استانداری ایلام خواهان بررسی مجدد شمارش آراء شدند.

اما با وجود اعلام فرمانداری مبنی بر بازشماری آراء اما این تجمعات همچنان ادامه دارد.

در شهرستان ملکشاهی نیز این تخلفات تا انجا پیش رفت که بازشماری آرا نتایج دیگری را رقم زده است؛ نتیجه انتخابات روز بعد اعلام گردید و 5 نفر بعنوان عضو اصلی شورای شهر ارکواز معرفی شدند.

در پی اعتراض جمعی از کاندیداها به روند برگزاری و نتیجه انتخابات، تعداد سه صندوق بازشماری گردید، گرچه نتیجه نهایی هنوز توسط هیئت نظارت تائید نشده، اما تغییرات محسوسی در نتیجه انتخابات روی داده است.

برگزاری انتخابات شورای شهر با این حجم از تقلب و تخلف، بی سابقه بوده و چنین نتایجی، حاصل کم کاری از سوی مسئولان برگزاری انتخابات شورای شهر و ضعف دولت در راستای انتخاباتی سالم و صیانت از آراء مردم می باشد که نیاز به بررسی کارشناسانه و برخورد قاطع از سوی مقامات قضایی دارد.

این انتخابات نیز حاوی پندها و عبرت هایی بود ، با نظر به اعلام نتایج شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور و تخلفات گسترده که در برخی شهرستانهای کشور به ابطال انتخابات انجامید، پرده از یک حقیقت مهم برداشته شد.

نتایج انتخابات شورای شهر ارکواز ملکشاهی که توسط هیئت اجرایی دولت تدبیر وامید به انجام رسید مشحون از تخلفات متعددی بود که نشان داد، مدعیان دموکراسی، امانتدار خوبی برای رای مردم نبودند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد