سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24208
|
22:54 - 1395/09/19
نسخه چاپی

امام جمعه ملکشاهی:

برخی برای فرار ازواقعیات برجام، رهبری را مقصر می کنند

برخی برای فرار ازواقعیات برجام، رهبری را مقصر می کنند
امام جمعه ملکشاهی گفت: برخی برای فرار از واقعیت به دنبال انداختن تقصیرات به گردن رهبری هستند در حالیکه مقام معظم رهبری حتی برای یک بار از برجام اظهار خرسندی نکردند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازملکشاهی خبر، "سیدعبدالله امینی"، امام جمعه ملکشاهی ضمن تبریک ایام خجسته هفته وحدت گفت : وحدت و دوری از تفرقه یکی از مقوله های مهم در حوزه سیاست و اجتماع است که عقل و نقل لزوم و وجوب آن را خصوصا در زمان ما تایید می کنند وحدت بین مسلمین ثمرات مهمی دارد که چشم پوشی از این ثمرات خیانت به دین و مذهب و خیانت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

وی اظهار کرد: یکی از ثمرات مهم وحدت بین مسلمین هم دلی مسلمین و انگیزه آنان در مبارزه با استکبار و در راس آن آمریکا و انگلیس و صهیونیسم است اگر مسلمین از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند و وحدت میان خود را حفظ کنند در یک صف علیه استکبار و ظلم قرار خواهند گرفت و قدرت مسلمان افزایش پیدا خواهد کرد و برعکس هر کجا تفرقه باعث شکاف بین مسلمین شده است از همانجا دشمن وارد می شود و به اسلام و مسلمانان ضربه می زند.

رئیس شورای تبلیغ شهرستان افزود : دشمن می خواهد مسلمانان بجای مبارزه علیه ظالم یعنی استکبار و رژیم منحوس صهیونیستی و بجای دفاع از مظلومان جهان علی الخصوص مردم مظلوم فلسطین علیه خودشان شمشیر بکشند و به خود مشغول شوند.
در واقع تمام منویات خبثانه دشمنان اسلام و مسلمان از طریق ایجاد شکاف بین صفوف مسلمین تامین می شود لذا تفرقه و اختلاف از مختصات ظالمان است که شعارشان تفرقه بیانداز و حکومت کن است زیرا جامعه ایی که دچار تفرقه شده است بجای مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم به خودشان می پردازند و ظالم می تواند در آرامش حکومت کند و سیاست های استکباری و استعماری خود را در منطقه ادامه دهد 
و در نقطه مقابل اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همیشه منادی وحدت بوده اند لذا یکی از ویژگی های اهل بیت علیهم السلام دعوت به وحدت بوده است.

خطیب نماز جمعه ملکشاهی با اشاره به تمدید تحریم ها توسط مجلس سنای آمریکا گفت : تمدید تحریم های 10 ساله علیه کشورمان قطعا نقض برجام است بنده بر این گفته دو دلیل دارم. دلیل اول این است که؛ ایران در بیانیه‌ای که اندکی بعد از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در تأیید برجام صادر کرد اعلام کرده که هر گونه «بازگرداندن یا تحمیل مجدد» تحریم‌ها، از جمله از طریق تمدید را نقض این توافق هسته‌ای می‌داند.
در بند ۶  این بیانیه که در ۲۹ تیرماه سال  ۱۳۹۴ تقدیم سازمان ملل متحد شده چنین آمده است: در برجام به وضوح تصریح شده که اتحادیه اروپایی و آمریکا هر دو از بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم‌ها و اقدامات محدودیت ساز که منطبق با برجام رفع شده‌اند، خودداری خواهند ورزید
حسب این بیانیه مصوبه تمدید تحریم های 10 ساله مخالف با برجام است کما اینکه رئیس محترم مجلس، تصریح می کند که این مصوبه در۸ جا مخالف برجام است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود : دلیل دوم بنده بر نقض برجام اظهارات مسئولین ما در بدنه نظام است، مقام معظم رهبری قبل از تصویب تمدید تحریم ها به دست مجلس سنای آمریکا فرمودند ؛ تمدید تحریم های ظالمانه علیه کشورمان توسط مجلس سنای آمریکا نقض برجام خواهد بود و ما مواضع حتمی و قطعی خواهیم گرفت.
همینطور رییس جمهور در جمع دانشجویان گفت ؛ اگر رئیس جمهور امریکا قانون تمدید تحریم‌ها را امضا کند و بعد تعلیق کند حتی این مقدار هم تخلف از برجام می‌دانیم و در برابر همین مقدار هم ان شاالله عکس العمل نشان خواهیم داد.

نه فقط رهبری و رئیس جمهمور بلکه سایر مسئولین هم تمدید تحریم ها را نقض برجام می دانند لذا وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تمدید تحریم ها علیه ایران مخالف برجام است.
همینطور آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفته که مصوبه سنا، نقض صریح برجام است به ویژه اگر اجرایی و عملیاتی شود.

استاد حوزه علمیه افزود: اما متاسفانه با توجه به این دلایل که نقض برجام را توسط دشمن آشکار می کند اما عده قلیلی از دل دادگان که دل به کدخدا داده اند هنوز نقض برجام را باور نکرده اند.
بعضی نیز باور کرده اند اما برای فرار از واقعیت به دنبال انداختن تقصیرات به گردن رهبری هستند در حالیکه مقام معظم رهبری حتی برای یک بار از برجام اظهار خرسندی نکردند و از طرفی دیگر در 20 فروردین ماه سال 94 فرمودند بنده در جزئیّات مذاکره دخالتی نکردم و نمیکنم؛ اینکه گفته بشود جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است حرف دقیقی نیست.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد