سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23727
|
08:54 - 1395/08/18
نسخه چاپی

گزارش؛

رفع مشکلات جوانان؛ نیازمند تدبیر مسئولان

رفع مشکلات جوانان؛ نیازمند تدبیر مسئولان
اشتغال, ازدواج و مسکن از مشکلات اصلی جوانان بوده پس لازم است مسئولان برای حل ریشه ای این مشکلات چاره ای بیندیشند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ابدانان خبر، جوانان مهمترین منابع انسانی یک جامعه محسوب می شوند پس خواسته های آنان را باید مطابق قانون، طبیعی و به حق تلقی کرد. مسئولین باید برنامه ای جامع به منظور فراهم ساختن زمینه های لازم جهت رشد، ارتقا» و توانمندسازی جوانان و پاسخگویی به نیازهای اساسی آنان تدوین نمایند. از طرفی جوانان به عنوان سرمایه های ملی و نیروی اساسی تولید و رشد اقتصادی، بدون داشتن شغل مناسب و آینده ای روشن، با چالشی جدی روبه رو خواهند شد.

جوانان در حال حاضربه دلیل بیکاری و بالارفتن سن ازدواج دچار یأس و سرگردانی هستند، برخی از آنان به مشاغل کاذب و نامناسب روی آورده و برخی از آنها مهاجرت از شهرستان را بر هرچیزی ترجیح می دهند تا در شهرها دورافتاده کشور شغل و کسب و کاری مهیا کنند و سربار خانواده نشوند.
شاید در نگاه اول بیکاری آسیب اقتصادی به همراه داشته باشد ولی واقعیت این است که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز به همراه داشته باشد. چرا که وقتی فردی شغلی ندارد، منبع درآمدی ندارد. همین امر در نهایت منجر به افزایش فقر می‌شود که این امر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی به همراه دارد که می‌تواند برای جامعه مشکل آفرین باشد

جمعیت افراد بیکار شهرستان آبدانان تا حدودی قابل توجه است، گاهی در یک خانواده تعداد آنها از سه نفر بالاتر می رود و عمده آنان دختران تحصیلکرده ای هستند که حتی مهاجرت برای آنان مقدور نمی باشد و مجبورهستند در خانه با ناامیدی و افسردگی عمرخود را سپری نمایند
جوانان مستعد زیادی در این شهر هستند که به درهای بسته خوردند و حمایت نمی شوند و در صورت بی‌توجهی فردی و اجتماعی به معضل بیکاری جوانان وبه دنبال آن اعتیاد به مواد مخدر در این باتلاق گرفتار خواهند شد.

مگر غیر از این است که رهبری کشور فرموند که جوانان را باید در صحنه نگه داشت،و  سه ویژگی انرژی، امید و  ابتکار را شاخص های جوانان برتر دانستند. و مسأله ی مهم در امر سازندگی و بازسازی کشور، سپردن کارها بدست جوانان است.

 مگر غیر از این است که دردهای امروز جوانان دردهای آینده کشور است و درمان آِینده مشکلات کشور درمان مشکلات امروز جوانان است
جاده زندگی جوانان این روزها با پستی‌ و بلندی‌های زیادی روبه‌روست که جز با عزم ملی و مدیریت جهادی مسئولان هموار نمی‌شود. روزگاری وقتی صحبت از به دست آوردن آرزوهای محال در بین جوانان می‌شد کسانی‌که عمری از آنها گذشته بود و پا به سن گذاشته بودند می‌گفتند آرزو بر جوانان عیب نیست!

اما امروز آرزوی جوانان چیست و چرا به دست آوردن حق و حقوق عادی آنها باید به آرزوی محال تبدیل شود؟ اشتغال، ازدواج، مسکن و حتی غنی سازی اوقات فراغت امروز به آرزوی جوانان تبدیل شده است هرچند اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است اما این اقدامات همواره به قشر و گروه خاصی اختصاص داده می‌شود و متأسفانه سیاست گذاری‌ها در این عرصه نتوانسته تکافوی نیازهای جوانان این مرز و بوم را دهد که از تبعات ناشی از آن به عنوان آسیب اجتماعی یاد می‌کنند در صورتی‌که اگر از ابتدا خانواده‌ها و مسئولان به درستی جایگاه جوانان را درک کنند و برای آنها حق و حقوق مسلمی قائل شوند و برای احقاق این حق تلاش می‌کردند هم اکنون شاهد برخی معضلات اجتماعی نبودیم

اشتغال, ازدواج, مسکن و… از مشکلات اصلی جوانان این مرز و بوم است پس لازم است مسئولان برای حل ریشه ای این مشکلات چاره ای بیندیشند.


انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد