سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23726
|
08:31 - 1395/08/18
نسخه چاپی

طبل توخالی یک پروژه در دهلران؛

وقتی بیل مکانیکی هم برای آغاز عملیات کارساز نشد

وقتی بیل مکانیکی هم برای آغاز عملیات کارساز نشد
پروژه NGL۳۱۰۰ با وجود اینکه برای بار دوم به جای کلنگ با بیل مکانیکی عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، نیازمند چاره سازی دیگر است.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازنسیم دهلران،پروژه NGL۳۱۰۰ دهلران در هفته دولت سال جاری و برای بار دوم کلنگ عملیات اجرایی آن زده شد.

این پروژه با تبدیل گازها به اتیلن خوراک پتروشیمی دهلران و دیگر جاها را نیز می سازد و این یعنی اینکه به ثمر نشستن NGL۳۱۰۰ باعث درخشان شدن آینده پتروشیمی دهلران می شود.
 
آغاز عملیات NGL۳۱۰۰ برای بار دوم مردم شهرستان دهلران را بسیار خرسند ننمود اما مسئولان با شانتاژهای رسانه ای و تعریف و تمجید از پیمانکار جدید که شرکت "اُ یک" و صندوق بازنشستگی وزارت نفت می باشند، امید را در دل این مردم آوردند.
 
پروژه ای که این بار با بیل مکانیکی به جای کلنگ، عملیات اجرایی آن را آغاز نمودند باز هم گره کارش افتاده و نیاز به عزمی بزرگتر از بیل مکانیکی دارد.
 
طبل توخالی  NGL۳۱۰۰
 
پس از گذشت نزدیک به دو ماه از آغاز عملیات این پروژه مهم که با حضور استاندار آغاز شد اکنون خبرهای خوبی از روند پیشرفت آن به گوش نمی رسد.
 
پیگیری خبرنگار ما نشان می دهد که همچون سال های گذشته که پروژه های مهم این شهرستان گره در کارشان می افتاد این پروژه امیدوار کننده نیز مستثنا نبود و بدون گره نمانده است.
 
آنچه که بر سر زبان ها می آید این است که گره پروژه NGL۳۱۰۰ دهلران چند ماه قبل از آغاز عملیان اجرایی آن وجود داشته است ولی مسئولان شهرستان آن را برای مردم بازگو نکرده اند تا در کارنامه خود این پروژه را در زمان سکانداری شان بدون مشکل جلوه دهند.
 
مردم دهلران که همیشه قدردان کارهای خوب مسئولان بوده و هستند پس از آغاز عملیات این پروژه برای بار دوم، از طریق فضای مجازی و نصب بنر در سطح شهرستان، از تلاش آن ها در این خصوص که به گونه ای دیگر به مردم اطلاع رسانی شده بود قدردانی نمودند.
 
طبل توخالی  NGL۳۱۰۰
 
بر اساس این گزارش؛ برای فهمیدن ماجرا و اینکه این پروژه اکنون به کجا رسیده است به سراغ نماینده حوزه جنوب رفتیم تا واقعیت را بازگو نماید.
 
NGL۳۱۰۰ در انتظار وام
شادمهر کاظم زاده-نماینده شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی- در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: پروژه ان جی ال۳۱۰۰ دهلران بیش از پنج ماه است برای دریافت ۵۰۰ میلیون دلار وام ارزی در چرخه امروز و فردا گرفتار است و یک دلار هم به این پروژه اختصاص نیافته است.
 
وی افزود: سرمایه‌گذار و مجری این پروژه صندوق بازنشستگی وزارت نفت و شرکت "اُ یک" هستند اما به دلیل تزریق نشدن ارز به این پروژه مجری توانمند این پروژه هم نتوانسته کار چندانی انجام دهد.
 
نماینده حوزه جنوب استان ایلام تصریح کرد: نباید از یک شرکت خصوصی که هیچ تسهیلاتی به آن واگذار نشده است انتظار کار بسیار زیادی داشت هرچند که پیمانکار اکنون دارد کار می کند.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد