سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23680
|
08:06 - 1395/08/16
نسخه چاپی

لب‌های ترک خورده تئاتر دهلران تشنه توجه است؛

توقف هفت ساله جشنواره تئاتر خیابانی"شرهانی"

توقف هفت ساله جشنواره تئاتر خیابانی"شرهانی"
کشتی جشنواره فرهنگی – مذهبی تئاتر خیابانی "شرهانی" دهلران ۷ سال است که لنگر انداخته و از توجه مسئولان فرهنگی استان دور مانده است.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازنسیم دهلران،تئاتر هنری است که در لحظه اثر خود را بر مخاطب می گذارد و مدت ها ی طولانی تأثیرش ماندگار می ماند.

تئاتر علاوه بر اینکه به عنوان یک هنر شناخته شده است، یک وسیله بسیار مؤثر برای تغییر و تأثر گذار در زندگی اجتماعی نیز می باشد.
به وسیله تئاتر می توان بسیاری از فرهنگ های غلط را به جامعه شناخت و بر عکس آن نیز می توان بسیاری از فرهنگ های ارزشی زیبا را به اجتماع تزریق نمود.
شهرستان دهلران دارای هنرمندانی در عرصه تئاتر است که بالاترین قله های موفقیت در کشور را فتح نموده اند و توانسته اند با موفقیت های فراوان در جشنواره های ملی و بین المللی چون جشنواره فجر، هنر خود را به اثبات برسانند و پرچم هنر ایلام را در قله های هنر کشور به اهتزاز در بیاورند.
متأسفانه هرچه این هنرمندان سال به سال بر افتخارات این مرز و بوم می افزایند، مسئولان فرهنگ استان سال به سال توجه خود را به این قشر تأثیر گذار کمتر و کمتر می کنند.
افتخارات هنرمندان عرصه نمایشی شهرستان دهلران مسئولان را بر این واداشت تا جشنواره تئاتر خیابانی استانی به نام شرهانی به میزبان دهلران برگزار کنند.
متأسفانه پس از گذشت سه دوره از این جشنواره، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به دلایل نامعلومی در سال هشتاد و نه از برگزاری مجدد آن اجتناب نموده و دیگر این جشنواره برگزار نگردیده است.
پایگاه تحلیلی خبری نسیم دهلران در مرداد ماه سال گذشته گزارشی تحت عنوان "جشنواره تئاتر شرهانی احیا می‌شود" زا به رشته تحریر در آورد که در این گزارش از اهمیت این جشنواره نوشته شده بود که مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در پاسخی ابراز نمود"این جشنواره احیا می شود".
اکنون از قول مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیش از یک سال می گذرد اما از جشنواره خبری نشده است.
جشنواره تئاتر "شرهانی" علاوه بر اینکه هنر نمایش دهلران را به رخ دیگر استان های کشور می کشاند/ف یک جشنواره فرهنگی دینی است که در قالب این جشنواره رشادت های رزمندگان ۸سال دفاع مقدس در منطقه عملیاتی شرهانی در عملیات بزرگ "محرم" را به مخاطبان معرفی می کند.
بر اساس این گزارش؛ ایرج رضایی- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران- در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  مصمم است تا این جشنواره برگزار شود.
وی افزود: برنامه ریزی هایی انجام گرفته است تا جشنواره تئاتر خیابانی "شرهانی" به صورت منطقه ای در اوایل اسفند سال جاری صورت گیرد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران بیان نمود: فراخوان این جشنواره از سوی این اداره تهیه و تنظیم شده است و قرار است که در صورت عدم مشکل در برنامه ریزی، استان های غرب کشور شامل لرستان، همدان، کرمانشاه، کردستان و ایلام  به این جشنواره تئاتر خیابانی دعوت شوند.
جشنواره تئاتر خیابانی "شرهانی" دهلران یک جشنواره فرهنگی – مذهبی می باشد و می بایست هرساله و با توجه بیشتر برگزار شود نه اینکه فقط بر سر زبان مسئولان باشد و در عمل تدبیری برای آن اندیشیده نشود.
 
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد