سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23667
|
09:56 - 1395/08/15
نسخه چاپی

ایلام بیدار از مواضع ضد و نقیض رئیس جمهور گزارش می دهد؛

اراده های لاک پشتی در آزادراه فساد

اراده های لاک پشتی در آزادراه فساد
در واقع مواضع ضد و نقیض رئیس جمهور در قبال فساد در برهه کنونی به خوبی برای همگان روشن شده و با توجه به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری دولت با این ترفند قصد سرپوش گذاشتن به فسادها به خصوص فساد 8 هزار میلیاردی دارد.

گروه سیاسی ایلام بیدار::"حسن روحانی"، رئیس دولت یازدهم در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 توانست از رقبای خود پیشی بگیرد و با دادن شعارها و وعده‌های داغ توانست رأی اکثریت را به دست آورد.

او با نقد وضع موجود اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، به مردم وعده داد دولتی بر سر کار آورد که هم مشکلات اقتصادی چون بیکاری و گرانی را حل کند و هم مطالبات سیاسیو اجتماعی و فرهنگی مردم را محقق سازد.

در واقع شعارها و عده های فراوانی از سوی حسن روحانی به مردم داده شد و با وجود اینکه چیزی به پایان عمر دولت یازدهم باقی نمانده بسیاری از این وعده ها عملیاتی نشده اند و مردم این شعارها را لمس نمی کنند.

اما بنا نداریم در این گزارش به کم و کیف این وعده ها بپردازیم و در حقیقت شرایط تحقق وعده ها به گونه ای نیست که در قبال وعده های انجام شده شعارهای فراموش شده را گوشزد کرد و به کلی این مقوله نیازمند تدبیر دولت در عمر کم باقی مانده است تا حداقل شرمنده مردم نشود.

در این گزارش یکی از موضوعاتی که روحانی در اوایل ریاست جمهوری بر آن تأکید داشت موضوع "فساد" بود، وی در17 اسفند 1392 در مراسم پایانی بیستمین جشنواره مطبوعات درباره مفاسد اقتصادی اینطور گفت:‌تنها بحث محیط زیست یا یارانه نیست بلکه تمام مسایل اصلی امروز جامعه ما از جمله معضل فساد نیاز به حضور و فعالیت و اقدامات اساسی اصحاب رسانه دارد.

روحانی با یادآوری اینکه معضل فساد، یک معضل بزرگ در جامعه است، گفت: فسادی که تنها گوشه هایی از آن برای مردم بیان شده و گوشه های دیگر آن بعدا برای مردم بیان خواهد شد.

رییس جمهوری با طرح این سوال چه کسی می تواند با این فساد مبارزه کند، گفت: تنها قوه مجریه؟ تنها قوه قضاییه؟ بزرگترین قدرتی که می تواند به صحنه بیاید وبا فساد مبارزه کند، رسانه ها هستند. رسانه ها باید به صحنه بیایند . نام افراد مفسد و ویژه خوار نباید در جیب رییس دستگاه اجرایی کشور باشد. نام افراد مفسد و ویژه خوار باید بر سر زبان و بیان خبرنگاران ما قرار گیرد.

روحانی افزود: اگر رسانه ها و مطبوعات همه به صحنه بیایند، نه اینکه با مفسد می شود مبارزه کرد، بلکه می شود جلوی فساد را گرفت. رسانه ها باید هزینه ها را آنقدر بالا ببرند که کسی در مسیر فساد قرار نگیرد و هوس فساد به سرش نزند و راه آن، حضور فعال رسانه ها است.

ضدو نقیض های روحانی در برخورد با فساد

اما آنچه اخیرا رئیس جمهور می خواهد چیز دیگری است و خواسته ای بر خلاف سال 92 دارد، او در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی خود در مجلس گفت: بعضی‌ها مثل اینکه بالا و پایین کردن فساد برایشان لذت بخش است. اگر دستگاهی وامی داده و آن پول شده بدهی معوق، نمی دانم بعضی از رسانه‌ها خوششان می‌آید که بدهی معوق را بگویند اختلاس که بعضی ها هم توجه دقیق به لغت و عبارت‌ها نمی‌کنند. اگر فسادی است با آن مبارزه کنیم نه اینکه آن را بزرگ کنیم. نه اینکه طوری تبلیغ کنیم که به نظر برسد بعضی‌ها دارند فساد را در جامعه عادی سازی می‌کنند.

رئیس جمهور از طرفی از رسانه ها خواسته هزینه های فساد را آنقدر بالا ببرند که کسی در مسیر فساد قرار نگیرد و هوس فساد به سرش نزند و از طرفی امروز اعلام می کند اگر فسادی است با آن مبارزه کنیم نه اینکه آن را بزرگ کنیم.

آنچه مشخص است این است که رئیس جمهور در به نوعی از رسانه ها خواسته فساد را بزرگ نکنند و در سال 92 برخلاف این نکته را متذکر شده است.

در واقع مواضع ضد و نقیض رئیس جمهور در قبال فساد در برهه کنونی به خوبی برای همگان روشن شده و با توجه به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری دولت با این ترفند قصد سرپوش گذاشتن به فسادها به خصوص فساد 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان دارد.

این در حالی بوده که پرونده فیش های نجومی در دولت یازدهم هنوز به طور کامل بسته نشده و طفره های پی در پی رئیس جمهور در برخورد با فساد مشخص نیست چه وقت تمامی می یابد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد