سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23664
|
07:31 - 1395/08/15
نسخه چاپی

روند کاهش تولید محصولات داخلی همچنان ادامه دارد؛

رکود؛ عامل کاهش تولید سیمان در کشور

رکود؛ عامل کاهش تولید سیمان در کشور
مدیرعامل گروه صنعتی سیمان تهران گفت: متاسفانه به دلیل رکود در ساخت و ساز مجبور شدیم حدود 70 درصد تولید سیمان در کشور را داشته باشیم.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، "اکبر مجید پور"، مدیرعامل گروه صنعتی سیمان تهران در خصوص وضعیت کارخانه سیمان ایلام گفت: سیمان ایلام یکی از شرکت های خوب ما در گروه سیمان تهران است.

وی اظهار کرد: سیمان ایلام به لحاظ موقعیت جغرافیای یکی از شرکت های صادرکننده کشور است که در این چندسال توانسته هم سیمان با کیفیتی تولید و هم سهم خوبی از صادرات سیمان کشور داشته باشد.

مجید پور میزان سیمان تولیدی کل کشور را 85 میلیون تن در سال اعلام کرد و افزود: سیمان ایلام با یک میلیون و 600 هزار  تن در سال تقریبا 2 درصد تولید سیمان کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به کیفیت سیمان تولیدی در کارخانه سیمان ایلام بیان کرد: شرکت سیمان ایلام یکی از بهترین تولید کنندگان سیمان کشور از لحاظ کیفیت است.

مجید پور با بیان اینکه میزان تولید در شرکت سیمان ایلام نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، عنوان کرد: این شرکت در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار تن تولید سیمان داشته و در سال جاری تا اکنون 700 هزار تن بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی سیمان تهران علت کاهش تولید سیمان را در اقتصاد کشور دانست و گفت: در سال گذشته متاسفانه به لحاظ رکودی که در ساخت و ساز وجود داشت مجبور شدیم حدود  70 درصد تولید سیمان در کشور را داشته باشیم و امسال نیز این روند را ادامه داده ایم.

مجید پور با اشاره به میزان صادرات شرکت سیمان ایلام ادامه داد: میزان صادرات این شرکت نیز تا حدودی کاهش یافته و آن هم به دلیل ایجاد مشکلات در مرزهای عراق و قرار دادن تعرفه های که برای ما در این مرز مشخص کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مذاکراتی که با معاون اول رئیس جمهور در این خصوص شده امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده مشکل صادرات رفع شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد