سرویس: اجتماعی
کد خبر: 22941
|
10:29 - 1395/07/04
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

کلافگی مردم از سرشماری اینترنتی 95

کلافگی مردم از سرشماری اینترنتی 95
اولین سرشماری اینترنتی در کشور با مشکلاتی مواجه بوده که باعث کلافگی و سردرگمی مردم شده است.

گروه اجتماعی ايلام بيدار:: آمار و اطلاعات یکی از مهمترین مراجع برنامه ریزی در کشورها محسوب بوده و به همین علت هرچندسال یکبار به جهت تعیین راهبرهای مناسب و همچنین برنامه ریزی مناسبتر با صرف هزینه های گزاف اقدام به جمع اوری اطلاعات از مردم می کنند.

در ایران نیز از سال 1335 مرکزی به جهت کسب اطلاعات ایجاد و نسبت به جمع آوری آمارهای مختلف و عمدتاً با روش متداول حضوری اقدام کردند.

شاید مهمترین این آمارها همان "سرشماری نفوس و مسکن" باشد که تا قبل سال 90بصورت هر ده سال یکبار انجام می شد اما از سال 90 به جهت برنامه ریزی بهتر به صورت هر پنج سال یکبار و بصورت حضوری و صرف هزینه های گزاف انجام می شد.

سال 95 را می توان سال تحول در مرکز آمار نامید زیرا امسال برای اولین بار و به جهت کاهش هزینه ها سرشماری نفوس و مسکن بصورت اینترنتی در سراسر کشور برگزار شده و برای حضو حداکثری مردم محرک های تشویقی اعم از جوایز نقدی و اینترنت رایگان در نظر گرفته شده است.

کلافگی مردم از مراجعه به سایت سرشماری95

از روز گذشته (3 مهرماه) کار سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 رسماً آغاز بکار کرد اما چیزی که در این میان باعث تعجب بود عدم هماهنگی سایت معرفی شده (sarshomari95.ir) با حجم حضور مردم بود.

این سایت از همان ابتدای شروع با مشکل سرعت همراه بود بطوریکه اینترنتی با سرعت 4 مگابایت در ثانیه هم توان بارگذاری صفحات را در لحظه نداشت و بایستی مدت زمانی را منتظر بارگذاری صفحات می بودید.

اما این پایان ماجرا نبود و کار زمانی باعث کلافگی شد که در عصر همان روز مردم با خطاهای مکرر این سایت مواجه شدند.

 

کلافگی مردم از سرشماری اینترنتی 95

خطا در بارگذاری اطلاعات، در دسترس نبودن خدمات و تکمیل ظرفیت سایت از جمله این خطاها بود بطوریکه یکی از مخاطبین ايلام بيدار در پیامی ضمن ابراز گلایه از این موضوع ،عطای ثبت اطلاعات بصورت اینترتی را به لقایش بخشیده و مراجعه حضوری مأموران را ترجیح می دهد.

مشکلات زیرساختی باید هرچه سریعتر مرتفع شود

این کلافگی و ناراحتی مردم در حالی بوده که مرکز آمار در اقدامی بی سابقه و تبلیغات گسترده مردم را برای ثبت اطلاعات بصورت اینترنتی تشویق می کنند.

بهتراست مرکز آمار تا مردم از ثبت اطلاعات اینترنتی دلسرد نشده هرچه سریعتر فکری عاجل برای این سایت انجام داده و زیرساخت های لازم در آن را ارتقاء دهند چون با این وضعیت حضور مردم و ثبت اطلاعات کمرنگ خواهد شد این در حالی بوده که جذب این اطلاعات در برنامه ریزی آتی کشور لازم و ضروری است.

البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که مراجعه حضوری هم بصورت الکترونیکی بوده که امیدواریم مسئولان از همین امروز برنامه ریزی های لازم را داشته باشند که مردم در هنگام ثبت حضوری مأموران نیز با مشکلات زیرساختی مواجه نشوند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد