سرویس: اجتماعی
کد خبر: 19973
|
09:23 - 1395/02/05
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

وضعیت اسفناک بازار پارکینک شهرداری ایلام/ اینجا جایی برای سوزن انداختن نیست

وضعیت اسفناک بازار پارکینک شهرداری ایلام/ اینجا جایی برای سوزن انداختن نیست
پارکینگ شهرداری ایلام که محل خرید اقلام ضروری مردم می باشد به محلی سخت برای تردد و عبور و مرور تبدیل شده است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::زیبایی شهری از عوامل موثر بر اخلاق، رفتار و کنش شهروندان در شهر و جامعه است، اگر تدابیری که در شهر اندیشیده می شود با نظم در کنار هم قرار نگیرند و بخواهیم برای حل این معضل شهر، المان‌های جدیدی وارد کنیم، این امر مثل قرص مسکن عمل می‌کند که در کوتاه مدت موثر، ولی در بلند مدت عامل نازیبایی می‌شود.

زیباسازی شهر کاری ساده نیست که با طرح‌های ابتدایی و پیش پا افتاده بتوان تاثیر عمیقی روی آن داشت. این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، مشاوره با افراد کارامد، تحصیل کرده و آشنا با هنر و جامعه شناسی است.

وقتی صحبت از زیباسازی شهر می کنیم در واقع باید به دو نکته اشاره کرد؛ یکی ایجاد زیبایی و دیگری حذف و رفع تمام عواملی که موجب بدمنظر شدن و نازیبایی شهر می شود. بسیاری عقیده دارند که مورد دوم مهمتر است زیرا با تحقق آن عامل اول می تواند کارساز باشد. 
اما این روزها پارکینگ شهرداری ایلام که محل خرید اقلام ضروری مردم نیز می باشد به محلی سخت برای تردد و عبور و مرور تبدیل شده است، اگر این روزها سری به بازار پارکینگ شهرداری زده باشید از همان ابتدای مسیرهایی که به این بازار منتهی می شود خواهی دید که فضای اسفناک و نابسامان از دور نیز روئت می شود.
اگر چه در گذشته برخی اقدامات برای زیبایی این محل انجام گرفت و برای مدتی زیبایی و نظم به این بازار برگشت اما باز شاهد فضایی بسیار تأسف برانگیز در این محل از شهر هستیم.
یکی از مواردی که باید به ان اشاره کرد این است که یکسری فضاهایی شبیه به ایستگاه در این محل ایجاد شده که همان گونه به حال خود رها شده است و با توجه به اینکه داربستی بزرگ دور آن را محاصره کرده لذا شرایط را برای تردد مردم به کلی سخت کرده است.
با توجه به اینکه میوه فروشی های ان محل نیز از حدود مغازه های خود برای فروش میوه به داخل پیاده رو و داخل خیابان پارکینگ و اخیرا نیز به محلی که به فضای سبز تبدیل شده تجاوز کرده اند این خود نیز دردی به مشکلات این بازار اضافه کرده است.
وضعیت خرید در این بازار به گونه ای است که هنگام خرید در اوایل بازار برای خروج از آن باید راه های دیگری که در حاشیه هستند را برای انتخاب کرد البته اگر در ان محل ها نیز وضعیت این گونه نباشد.
وجود میوه های باقی مانده در روزهای گذشته در مسیر تردد مردم نیز در طول روز باعث ایجاد مشکلاتی اساسی برای شهروندان ایلامی شده و کمتر کسی می تواند از ان مسیر به راحتی تردد کند.
در حقیقت وضعیت موجود در بازار پارکینگ شهرداری ایلام به گونه ای است که دیگر جایی برای سوزن انداختن ندارد و این نیازمند ورود جدی مسئولان شهری به این بازار است.
با توجه به ایتنکه این مکان در مرکز شهر واقع است لذا بایستی تدابیری برای حل این معضل از سوی دست اندرکاران ذیربط انجام بگیرد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب