سرویس: اجتماعی
کد خبر: 19913
|
07:46 - 1395/02/01
نسخه چاپی

واکنش دانشگاه علوم پزشکی استان به گزارش ایلام بیدار:

بیمه ایران به تعهدات خود عمل نمی کند/ داورخانه ها ملزم به ارائه دارو هستند

بیمه ایران به تعهدات خود عمل نمی کند/ داورخانه ها ملزم به ارائه دارو هستند
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:بیمه ایران هیچ مبلغی به داروخانه ها واریز نکرده و این باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

"نصراله نقدی"، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعیایلام بیداردر واکنش به گزارش "پاسکاری داروخانه های ایلام با دفترچه بیمه ایثارگران" گفت: از آنجا که یک طرف قرارداد بیمه ایران است داروخانه ها باید با بیمه مربوطه صحبت های لازم را درباره مشکلات مطرح کنند تا مشکل مربوطه حل شود.

وی اظهار کرد: چنانچه هم مشکلی از طرف داروخانه باشد و خارج از ان رفتاری بود در صورت ارائه گزارش مکتوب پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

این مسئول افزود: هر جند ما داروخانه ها را مجاب به همکاری با این طرح کرده ایم و داروخانه ها نیز باید در این مسیر نسبت به تهیه یک دستگاه رایانه و جذب یک نفر بعنوان نیرو اقدام می کردند نیز انجام گرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ادامه داد: این مشکلات در حالی است که بیمه ایران نیز باید در پرداخت تسهیلات تسریع کند و چون ارتباط به صورت سامانه ای است در موعد مقرر فرستاده می شود.

نقدی بیان کرد: از موقعی که قرارداد با بیمه ایران منعقد شده و خدمات ارائه شده یک ریالی به هیچ کدام از داروخانه ها پرداخت نگردیده است.

وی تأکید کرد: با این وجود برای قشر ایثارگر نیز ارزش های فراوانی قائل بوده ایم و با این مشکلات همچنان به داروخانه ها تأکید شده تا کار آنان راه انداخته شود.

این مسئول با بیان اینکه بیمه ایران به تعهدات خود عمل نمی کند، گفت: مسئولان مربوطه باید به این روند رسیدگی های لازم را بعمل آورند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: تمام داروخانه ها در راستای تأمین دارو با مشکلاتی رو به رو می شود اما وقتی بیمه ایران از آبان ماه تاکنون که قریب به شش ماه است یک ریالی پرداخت نکرده لذا فشارهایی به داروخانه ها وارد می شود.

نقدی عنوان کرد: سامانه ای هم که راه اندازی شده نیز با مشکلاتی رو به رو است و با قطعی های مکرر رو به رو می شود و تا موارد وارد سامانه نشود نمی توان به افراد دارویی عرضه کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته و با ارائه کارت طلایی این مشکل وجود نداشت گفت: از بدو سامانه ای کردن این موارد هم سرعت کار داروخانه گرفته شده و هم مشکلات داروخانه افزایش یافته و این در حالی است که تاکنون هیچ مطالبه ای از طرف بیمه ایران نیز پرداخت نگردیده است.

این مسئول با بیان اینکه همه داروخانه ها به این روند معترض هستند اشاره کرد: جدای از اینکه هزینه هایی به داروخانه ها تحمیل شده اما باز تأکیدات لازم برای انجام امورات خانواده های محترم ایثارگران تذکر داده شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تأکید کرد: چنانچه داروخانه ای با وجود وصل بودن سیستم و وجود داروهای مورد نیاز افراد از ارائه دارو سر باز دهد از طریق قانونی پیگیری و برخوردهای لازم با آنان صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد