سرویس: اجتماعی
کد خبر: 19804
|
09:59 - 1395/01/27
نسخه چاپی

گزارش ایلام بیدار از ورود سامانه بارشی که همچنان ادامه دارد؛

غافلگیری مردم از بارش های بهاری/ سیل پارسال در ایلام تکرار شد + تصاویر

غافلگیری مردم از بارش های بهاری/ سیل پارسال در ایلام تکرار شد + تصاویر
بارش های بهاری در ایلام سیل پارسال را در این استان تکرار کرد و باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم این مناطق شده است.

گروه حوادث ایلام بیدار::سامانه بارشی فعالی از روزهای آغازین هفته ای که گذشت اکثر مناطق و استان های کشور را درگیر خود کرد به طوری که این سامانه تاکنون نیز در این مناطق کماکان ادامه دارد.

بر همین اساس سازمان هواشناسی کشور در چند روز مانده به ورود این پدیده به داخل کشور از سمت نوار غربی توصیه ها و هشدارهای لازم را به هموطنان داد.

استان ایلام یکی از استان ها و مناطق درگیر با این سامانه بود، سامانه ای که شدت آن در طول ماه های قبل نسبت به تناسب زمانی یک هفته ای بی سابقه و شدت بازش های آن نسبت به هر دوره ای نیز با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان ایلام در همان روزهای آغاز ورود این سامانه به استان هشدارهای لازم را به هم استای ها داد و حتی از مردم خواست که خود را برای مقابله با این سامانه بارشی فعال آماده کنند.

براساس این گزارش، این سامانه بارشی که هنوز در استان ایلام ادامه دارد با براش بارانم و سیلابی شدن مسیل ها همراه بود که شرایط را برای استان ایلام سخت کرده و به نوعی استان را در آماده باش کامل قرار داد.

در شهر ایلام این بارشها باعث ایجاد خسارت هایی به زیرساخت های شهری و کشاورزی شده و در چند روز گذشته و بر اثر طغیان رودخانه ای در منطقه میمک بخش صالح آباد یک زن باغدار که در خین تماشای رودخانه بوده متأسفانه تعادل خود را از دست داده و ناپدید شده است.

ورودی شهر ایلام از سمت شمال نیز که از زیرساخت هایی قوی برخوردار نیست نیز در صورت ادامه این بارش ها با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهد شد چرا که مرکز ورود اصلی به شهر ایلام محسوب می شود.

این در حالی است که راه های راتباطی و مواصلاتی در استان و شهرستان ها نیز تحت تأثیر این سامانه بارشی فعال قرار گرفته و باعث ریزش کوه و مسدود شدن برخی مسیرهای مهم در استان از جمله جاده ایلام به مهران که محل اصلی تردد زوار نیز است شده بود.

در مسیر ایلام به سرابله نیز ریزش کوه باعث ایجاد مشکلاتی برای رانندگان شده و عالاوه بر این ریزش کوه همجنین باعث مسدود شدن جاده ابدانان به دره شهر نیز شده بود.

با توجه به تلاش های راهداری اکثر قریب به اتفاق این راه ها باز شده اما خبرها هنوز از مسدود شدن برخی محورها حکایت دارد که به علت ریزش بزخی پل های روستایی در شهرستان های استان حکایت دارد.

سامانه بارشی و سیل و رعدوبرق های بهاری اما جامعه عشایری استان را نیز درگیر خود کرده است و در روستایی در سیروان تعداد 30 رأس دام به علت رعد و برق تلف شدند و هم اکنون برخی عشایران در برخی از شهرستان های استان با وجود راه نامناسب و خاکی و گلی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نمر می کنند.

در این میان شهرستان دهلران نیز یکی از شهرستان های درگیر با این سامانه بوده که به وجود آمدن سیل بی سابقه در این شهرستان مردم را غافلگیر کرده و اکثر زمین های کشاورزی این شهرستان با خسارت هایی همراه شده است.

به غیر از این راه های منتهی به این شهرستان باعث ایجاد مشکلاتی برای خودروهای در این مسیر شده که خوشبختانه تاکنون در این حوزه تلفات جانی گزارش نشده اما تلفات مالی داشته است؛ به دنبال اعلام ستاد بحران از مفقود شدن دو نفر در سیلاب دهلران نیز تاکنون و با تلاش های صورت گرفته جسد یکی از این افراد کشف شده و جست و جو برای پیدا نمودن مفقودی احتمالی نیز ادامه دارد.

با توجه به اینکه بارش ها در ایلام ادامه دارد لذا برآورد کلی از خسارت ها نشده اما زمین های کشاورزی و مزارع بیشترین آسیب را دیده اند، تمامی دستگاه های امدادی  و خدمات رسان همچنان در حالت آماده باش هستند تا در صورت خطرات احتمالی نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

آماده‌باش سپاه ایلام و گروه‌های جهادی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

در همین حال جاتنشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از آماده باش این سپاه برای امدادرسانی به سیل زدگان خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی برای امدادرسانی احتمالی به سیل‌زدگان مناطق مختلف استان ایلام در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت نیاز وارد عرصه شوند.

طهماسبی اظهار کرد: تعدادی از همشهریان در مناطق مختلف استان ایلام دچار حادثه و گرفتار شدن در سیل شدند که سپاه با کمک دیگر نهادهای متولی وارد عرصه شده است.

سازمان هواشناسی از ادامه این سامانه تا روزهای آینده در ایلام خبر داده که البته اوج این بارش ها نیز در امروز رخ خواهد داد و حتی از سوی این سازمان در برخی از مناطق بارش ها به صورت برف گزارش شده است.

پیشینه دما در ایلام طی امروز برابر با 19 درجه سانتی گراد و کمینه آن برابر با هفت در جه سانتی گراد بوده است؛ دمای فعلی شهر ایلام نیز هشت درجه سانتی گراد گزارش شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد