سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19634
|
12:38 - 1395/01/16
نسخه چاپی

مشاور وزير جهاد كشاورزی:

نیازی به واردات گندم در سال 95 نیست

نیازی به واردات گندم در سال 95 نیست
مشاور وزير جهاد كشاورزی گفت: تولید گندم در کشور امسال فراتر از 90 درصد خواهد بود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، اسماعيل اسفندياري، پور مشاور وزير جهاد كشاورزي و مجري طرح گندم گفت: امسال پيش بيني مي كنيم حداقل 13-14 درصد خرید ما نسبت به سال 94 رشد پیدا کند و اهداف اقتصادی مقاومتی در زراعت گندم محقق شود.

وي اظهار كرد: در سال 93 میزان خرید گندم ما 6 میلیون و 716 هزار تن بود که نسبت به سال قبلش که سال 92 بود چیزی نزدیک به 40 درصد رشد خرید داشتیم و همین شرایط در سال 94 ميزان خريد ما به 8 میلیون و 80 هزار تن رسيد و نزدیک به 20 درصد رشد داشتیم.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی افزود: شواهد کار نشان می دهد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي با توجه به برنامه طرح جامع گندم كل نیاز گندم در داخل کشور با توجه به رشد جمعیت طي دو يا سه سال آينده تولید شود.

وي ادامه داد: سال گذشته 85 درصد نیاز گندم در داخل کشور تامین شد امسال امید است تامين نياز گندم در داخل كشور از 90 درصد فراتر برود و حداکثر تا دو سه سال آینده کل نیاز گندم را در داخل کشور تامین کنیم.

اسفندياري پور تاكيد كرد: توليد گندم نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی دارد و شاید درصد زیادی از انرژی ، کالری و پروتيین احاد مردم از گندم تامین می شود که خوشبختانه این شرایط در بخش کشاورزی با برنامه ريزي که پیش بینی می شود خوب پشتیبانی می شود.

وي تاكيد كرد: با همت و تلاش کشاورزان و پشتیبانی دولت و وازارت جهاد کشاورزی به اهداف اقتصاد مقاومتي در زمينه توليد گندم در آينده نزديك خواهيم رسيد.

 

انتهاي پيام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد