سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19569
|
07:33 - 1395/01/11
نسخه چاپی

تپه نورالشهدا ایلام نیازمند توجه مسئولان

تپه نورالشهدا ایلام نیازمند توجه مسئولان
این روزها با آغاز سال نو و حضور کاروان های راهیان نور در یادمان های دفاع مقدس، و همچنین استقبال خوب مهمانان نوروزی و مردم شهید پرور استان، شاهد حضور این عزیزان در تپه نور الشهدا هستیم، اما این اشتیاق و حضور معنوی گلایه هایی را به دنبال دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، شهادت، اوج تعالی انسان محسوب می شود و شهید فردی است که با نثار جان خود، آرامش و امنیت را برای دیگران به ارمغان می آورد. در اسلام برترین کامیابی، بزرگترین پیروزی، والاترین مقام و بالاترین امتیاز، رسیدن به فیض شهادت است و برای شهید، شکوهمندترین لحظه ها و زیباترین زمان ها، ساعتی به شمار می رود که پیروزمندانه جام شهادت را می نوشد.

از لحاظ ملي وفرهنگي نيز در هرجامعه اي به كساني كه در راه مملكت ايثار وفداكاري كرده اند،ارزش واحترام ويژه اي قائلند.بنابراين از روي علقه ديني وملي ما بايد به شهداءگمنام كه گوهرهستي خود را در راه آزادي وسرافرازي ما هديه داده اند ارج نهيم وهميشه مقام شامخ آنها را گرامي بداريم.

شهادت اوج ایثار و شهیدان از والاترین انسان ها نزد خداوند هستند که همواره یادشان زنده می ماند، وشهداء گمنام در اصطلاح كساني هستند كه نام ونشان آنها بعينه وهمچنين خانواده هاي آنها مشخص نيست، از این رو چند سالی است که مسئولین بعد از تفحص شهدایی که نشانی ندارند با ایجاد یادمان ها و تپه های نورالشهدا در جهت ترویج فرهنگ ایثارگری و پاسداشت شهید و شهادت، و آراستن فضای جامعه به زینت، نام، یاد و آثار شهدا اقدام نموده اند تا  مردمان این دیار حضور شهیدان را همواره در میان خود حس کرده و با گرامیداشت یاد و خاطره انان، فرهنگ قدرشناسی را بیش از پیش در جامعه گسترش دهند زیرا شهیدان، عزیزترین دارایی خود را برای مردم، استقلال و بالندگی کشور و ارزش های جامعه تقدیم کردند و بر ما واجب است که سپاسگزار فداکاری آنها باشیم. 

 

 

 تپه نورالشهدای ایلام در فاصله 3کیلومتری شهر ایلام ومدفن یکی ازشهیدان گمنام است، که بر بلندای بلند ترین تپه واقع در منطقه چغاسبزشهر ایلام، قرار دارد که در تمام طول سال مأمن کسانی است که می خواهند فارغ از تمام دل مشغولی های دنیوی، شهید گمنام را محرم راز و شفیع خویش قرار دهند و قدری را در فضایی معنوی و شهدایی با قرائت فاتحه و قرآن بر سر مزار این شهید روح را جلا داده و آرامشی یابند.

این روزها با آغاز سال نو و حضور کاروان های راهیان نور در یادمان های دفاع مقدس، و همچنین استقبال خوب مهمانان نوروزی و مردم شهید پرور استان، شاهد حضور این عزیزان در تپه نور الشهدا هستیم، اما این اشتیاق و حضور معنوی گلایه هایی را به دنبال داشت.

 مردم از عدم وجود امکانات اولیه در این مکان گلایه کرده و اظهار داشتند وجود وضو خانه، سرویس بهداشتی، آب سرد کن، سطل آشغال، یا مکانی برای نشستن افراد کمبود هایی است که موقع ورود و حضور در این مکان قابل لمس است که با توجه به استقبال مردم رسیدگی به این فضا و اقدام در راستای رفع این مشکلات، و همچنین اهتمام به موضوع نظافت آن در این ایام بسیار ضروری است.

مناسب سازی و ساماندهی گلزار شهیدان و تپه های نورالشهدا، برنامه ریزی برای مرمت و حفظ و نگهداری آثار آنان و ثبت آنها به عنوان میراث و اثرهای فاخر ملی از جمله برنامه های است که باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد اهتمام ویژه مسئولین امر قرار گیرد.

 
گفتنی است، استان ایلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 10 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم آرمانهای والای انقلاب اسلامی کرده است. 

 

انتهای پیام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد