سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19477
|
06:50 - 1394/12/25
نسخه چاپی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام اعلام کرد؛

استقرار بالگرد برای امدادرسانی سوانح احتمالی نوروز

استقرار بالگرد برای امدادرسانی سوانح احتمالی نوروز
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از استقرار بالگرد برای امدادرسانی سوانح احتمالی نوروز خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، محمد سلیمانی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام در نشست خبری با رسانه های استان، اظهار کرد: استقرار بالگرد به صورت ثابت در استان نیازمند ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی، اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی آشیانه این بالگرد امدادی را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به حادثه خیز بودن محورهای ارتباطی این استان استقرار این بالگرد نقش مهمی در کاهش تلفات سوانح جاده ای خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام، از استقرار بالگرد این جمعیت از سوم فروردین ماه آینده در مرکز این استان با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات خبر داد.

سلیمانی، یادآور شد: بر اساس زمانبندی اعلام شده از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این بالگرد به مدت یک هفته در این استان مستقر بوده تا در صورت نیاز امدادرسانی به حوادث در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

وی، همچنین به طرح امداد و نجات جاده ای این جمعیت در تعطیلات نوروزی سال آینده اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر ۱۱ پایگاه جاده ای ثابت مستقر در محورهای ارتباطی این استان پنج پایگاه دیگر بصورت سیار و در مجموع ۱۶ پایگاه راه اندازی خواهند شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام، اظهار کرد: ۴۰ دستگاه خودرو نجات، آمبولانس و پشتیبان به همراه هزار و ۲۸۰ نفر روز امدادگر در این پایگاه ها استقرار یافته و از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه آماده ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی هستند.

سلیمانی، با بیان اینکه علاوه بر این دو پایگاه کوهستانی نیز در محورهای ارتباطی استان مستقر می شوند، گفت: این پایگاه ها به تعداد ۲۷ پست ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرهای استان مستقر که ضمن راهنمائی مسافران خدماتی نظیر توزیع بسته های فرهنگی، تست فشار خون و قند خون بصورت رایگان به آن ها ارایه می کنند.

به گفته وی، از این شمار هشت پایگاه در قالب طرح سحاب با عنوان سامانه حرکت امدادی بشر دوستانه با استفاده از دوچرخه خدمات امدادی و فرهنگی را به مسافران نوروزی در محورهای ارتباطی ارائه می کنند.

وی، همچنین با اشاره به طرح داوطلب یار امداد این جمعیت در نوروز ۹۵ از استقرار پزشکان، پرستاران و بهیاران در پایگاه های امداد و نجات جاده ای مستقر و ارایه خدمات امدادی به مسافران نوروزی خبر داد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد