سرویس: اجتماعی
کد خبر: 18293
|
07:45 - 1394/10/22
نسخه چاپی

در کرسی آزاد اندیشی حوزه علمیه خواهران مطرح شد/

انزوای اجتماعی آسیب مهم فضای مجازی است

انزوای اجتماعی آسیب مهم فضای مجازی است
سیر در فضای مجازی باعث بروز مشکلاتی در سطح خانواده ها همچون پیدایش طلاق عاطفی شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، نشست کرسی آزاد اندیشی با موضوع"آسیب شناسی فضای مجازی" در مدرسه علمیه فاطمه زهرااطهر(س) شهر ایلام برگزار شد.

دکتر بیرانوند،مدرس دانشگاه در این نشست، گفت: رادیو به عنوان اولین رسانه 33 سال طول کشید تا کاربر خود را پیدا کند، و تلویزیون به عنوان دومین رسانه 13 سال طول کشید تا جایگاه خود را در بین مخاطبان پیدا کند.

وی با بیان سرعت گسترش رایانه در بین مردم این مدت زمان را در حدود 4 سال اعلام کرد و اضافه نمود:  ما برای یک نیاز به سمت رسانه می رویم، فضای مجازی یعنی فرار از تنهایی و پر شدن وقت است.

این مدرس دانشگاه، افزود: این فضا هم خوبیها و هم بدی هایی دارد اما آسیب های آن بدون غفلت کردن از این فضا بسیار بیشتر خواهد بود

بیرانوند با بیان آسیب های فضای مجازی، خاطرنشان کرد: انزوای اجتماعی آسیب مهم فضای مجازی است. سیر در فضای مجازی باعث بروز مشکلاتی در سطح خانواده ها همچون پیدایش طلاق عاطفی شده است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: فضای مجازی کار تربیت فرزندان را برای پدر و مادر دشوار کرده است، والدین فرصت کافی برای بودن در کنار فرزندانشان را نخواهند داشت که این امر موجب کم رنگ شدن روابط والدین و فرزندان و دورشدن آنها از یکدیگر شده است.

بیرانوند، اضافه کرد: هر چند به ظاهر فرد در این گروههای اجتماعی دوستان زیادی می تواند داشته باشد اما روز به روز بر احساس تنهایی او افزوده شده و دچار بی هویتی می شوند.

این فعال دانشگاهی بیان داشت: مبنای طرح ریزی این شبکه ها این است که در آنها عقل زایل است، به این معنا که کاربران یاد می گیرند تنها به آنچه دیگران به او، توسط این شبکه ها القاء می کنند عمل کند، و آن را بپذیرد، محصول این طرح این خواهد بود که افراد معیار تشخیص خوب و بد را توسط این شبکه ها دریافت می کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب