سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17958
|
08:08 - 1394/10/01
نسخه چاپی

وقتی مفاخر یک شهر نادیده گرفته می شوند/

کج سلیقگی دولت در نامگذاری اماکن عمومی آبدانان

کج سلیقگی دولت در نامگذاری اماکن عمومی آبدانان
استخر شنای شهرستان آبدانان که با بی تدبیری 9 سال به طول انجامیده حال نامی را بر سردر خود می بیند که هیچ سنخیتی نه با مکان و نه با فرهنگ و قوم و مشاهیر این منطقه دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر، نامگذاری اماکن در هر شهر و منطقه ای باید با زبان ، فرهنگ و آیین آن منطقه هماهنگی داشته باشد،به طوری که مسئولین و متولیان این کار با معیار بندی ها و اولویت گذاری های معقول و متناسب با فرهنگ مردم منطقه نامگذاری اماکن عمومی شهر را به طوری ایده آل انجام دهند .

نامگذاری برخی اماکن عمومی شهرستان آبدانان هیچ گونه تجانس و سنخیتی نه با مردم و نه بافرهنگ قومی و منطقه ای آن ها ندارد و این در حالی است که به فرهنگ بومی و منطقه ای هر شهری و مشاهیر و شهدا و بزرگان در تعیین نام مناسب اهمیت فراوان دارد .
استخر شنای شهرستان آبدانان که با بی تدبیری 9 سال به طول انجامیده حال نامی را بر سردر خود می بیند که هیچ سنخیتی نه با مکان و نه با فرهنگ و قوم و مشاهیر این منطقه دارد.
مردم شهرستان آبدانان که همواره مدال یک دست شیعه را به همراه داشته اند مفاخر و مشاهیر فراوانی از جمله دانشمند شهید داریوش رضایی نژاد، شهید علی جرایه نوجوانترین شهید کشور و شهدایی چون حاج صارم طهماسبی، شهید محمد کردمی و 206 شهید دیگر را در شهر و ایل خود به جامعه معرفی کرده اند که جا داشت نام استخر را با نام یکی از این بزرگان و مشاهیر نامگذاری می کردند.
اما دریغ که بازی های سیاسی ،تملق و چاپلوسی در بکاربردن اسامی نامربوط  جای خود را به نامهای آشنا برای مردم  داده است.
"محمد وهابی" مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان آبدانان دررابطه با نامگذاری استخر شنای این شهرستان به خبرنگار آبدانان خبر گفت:بنده بعنوان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیگیر موضوع نامگذاری استخر شنای آبدانان بوده ام و مراتب اعتراض خود را به نحوه نامگذاری این مکان ورزشی به اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام کردم، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز حقیقتاً از نامگذاری استخر اطلاع نداشت.
مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان آبدانان بیان کرد: چون پروژه استخر یک پروژه ملی بوده است، استان و شهرستان آبدانان در جریان ساخت و انتخاب نام این مکان دخالتی نداشته اند.
وی بیان کرد:واقعاً از دست ما کاری ساخته نبوده در غیر اینصورت حتماً این پروژه بنام یکی از شهدای شهرستان آبدانان مزین می شد.

  

به هرحال مایه تأسف است که شاهد این کج سلیقگی ها در سطح شهرستان هستیم و  کمینه ترین اقدامی که در زدودن زنگار محرومیت صورت می گیرد نیز بوی سیاسی کاری و سیاست زدگی اش مشمئز کننده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب