سرویس: اجتماعی
کد خبر: 17612
|
20:14 - 1394/09/06
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

بازار گرم دلالان ارز در مسیر زائران اربعین/ به جای بازدید از پایانه مرزی مشکلات زائران را دریابید

بازار گرم دلالان ارز در مسیر زائران اربعین/ به جای بازدید از پایانه مرزی مشکلات زائران را دریابید
کماکان در شهر ایلام زائران در پشت درب های این دفاتر در حال انتظار برای صدور ویزا هستند و حتی برخی از زائران علی رغم گذشت سه روز هنوز ویزای خود را اخذ نکرده اند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::ایام، ایام اربعین است و مرز مهران شاهد حضور مشتقان حسینی است که خود را برای حضور در مراسم اربعین در کربلا آماده می کنند.

در این میان و در حالی که اخبار متوجه این مرز بین المللی است اما مرکز استان نیز خود خبر کم از مرز مهران ندارد؛ زائران در داخل شهر ایلام با مشکلاتی مواجه هستند.

مسیرهای داخل شهر که در روزها قبل شاهد خسارات زیادی به علت بارندگی های شدید بود امروز محل تجمع زائران برای دریافت ویزا شده است.

صف های محل صدور ویزا در شهر ایلام یادآور صفوف سبد کالا است و گاها در نگاه اول با صف سبدکالا اشتباه گرفته می شود اما اگر در مسیر محل صدور ویزا سری بزنید به خوبی خواهید دید که این صفوف متعلق به زائران اربعین حسینی است.

اگر چه بهتر بود زائران از همان لحظه شروع از قبل به فکر اخذ ویزا در محل سکونت خود می کردند اما وقتی مراکز صدور ویزا در استان برای دریافت ویزای زائران دست به کار شده پس بهتر است کار کارشناسی با مدیریت قوی صورت بگیرد.

کماکان در شهر ایلام زائران در پشت درب های این دفاتر در حال انتظار برای صدور ویزا هستند و حتی برخی از زائران علی رغم گذشت سه روز هنوز ویزای خود را اخذ نکرده اند.

بعضی از این زائران حتی از این موضوع کلافه شده و خواهان بازگرداندن مبالغ داده شده خود هستند تا شاید ببینند وضعیت مرز در رزوهای آینده چه می شود.

زائران اربعین حسینی در شهر ایلام از ارائه صدور ویزا در مراکز غیر مرتبط گله مندند و از اینکه آژانس های هوایی کار صدور ویزا را با توجه به اینکه بند "پ" نیستند و باعث ایجاد وقفه در کارشان شده است ناراضی هستند.

از آنجا که مراکز صدور ویزا تنها در چهار مرکز ارائه شده اما در برخی مراکز نیز به صورت غیرقانونی این عمل انجام می گیرد که زائران نیز ندانسته اقدام به تهیه از این مراکز می کنند که باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

مدیریت قوی مشکل را حل می کند

یکی از زائران در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز گلایه از مسئولان استان در قبال بی توجهی و عدم ساماندهی مناسب به این موضوع از آنان خواست نسبت به برطرف نمودن این مشکل اقدام جدی بعمل آورند.

وی می گوید: مسئولان استان و کشور بهتر است به جای پایانه مرزی از صفوف مراکز صدور ویزا در داخل شهر بازدید کنند و مشکلات آنان را دریابند.

این زائر اربعین با چهره ای مأیوس و ناامید از حضور در مراسم اربعین امسال در کربلا در حالی که بغض گلویش را گرفته است معتقد است که عدم مدیریت قوی باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی و شاید عدم حضورمان در اربعین کربلا را به همراه داشته باشد.

تعداد زائران برای دریافت ویزا در برخی صفوف به حدی است که در هر جایی برای استراحت خود استفاده می کنند و حتی در خیابان ولی عصر (عج) ایلام در وسط بلوار اصلی که محل تردد خودروها است منتظرند تا ویزاهای خود را دریافت کنند.

بازار گرم دلالان ارز در مسیر زائران اربعین

یکی دیگر از زائران معتقد است که نباید در کار صدور ویزا برای زائران تعلل شود وبایستی دست اندرکاران خود را برای فعالیت سفت و سخت در این ایام که زائران از آنان توقع دارند آماده کنند.

وی تأکید می کند که حتما مسئولان نسبت به این موضوع رسیدگی کنند چرا که هر روزی که به اربعین نزدیکتر می شود دردسرهای این مشکل از آنی که هست بیشتر و بیشتر می شود.

این زائر اربعین حسینی در ادامه سخنان خود از مشکلات ارز در ایلام سخن می گوید آنجا که نرخ دلار این روزها به چهل هزار ریال می رسد و اینکه اکثر زائران حاضر در صفوف ویزا دلار را با این قیمت تهیه کرده اند.

وی از وجود بازار سیاه در دلار گله مند است و خواهان بازرسی شدید این موضوع می باشد.

لزوم ورود جدی مسئولان

بهتر است از سوی مسئولان مربوطه مراکز غیرقانونی صدور ویزا برای زائران اربعین اعلام شود تا زائران جدید که به استان وارد می شوند اقدام به تهیه ویزا از این مراکز نکنند.

با توجه به اینکه بازار دلالان ارز این روزها گرم شده مسئولان بایستی تدابیری بیاندیشند که جلوی این گونه سیاه بازاری ها گرفته شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب