سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14754
|
08:53 - 1394/03/27
نسخه چاپی

به بهانه توزیع مجدد سبد کالا/

دولت تکریم ملت را از خود شروع کند/ مدیریت توزیع نیازمند تدبیر است

دولت تکریم ملت را از خود شروع کند/ مدیریت توزیع نیازمند تدبیر است
بهتر است دولت در ابتدا خود ملت را تکریم کند، خدمات رسانی را سست نگیرند و بهترین خدمات که شایسته مردم است را ارائه دهد.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::دولت بنا دارد تا دور جدید توزیع سبد کالا را آغاز کند، دیروز و در نشست خبری نوبخت اعلام کرد که مرحله جدید توزیع سبد کالا از هفته آینده شروع می شود.

تجربه تلخ دولت در دوره گذشته سبد کالا نشان داد که باید به حفظ کرامت مردم احترام گذاشت، در دوره گذشته توزیع سبد کالا در حالی در سطح کشور آغاز شده بود که این سبد در استان ایلام به شکل وشمایلی بسیار غیرمعقول توزیع شد.

بی تدبیری مسئولان در ابتدای این طرح تا نحوه ارائه و اتمام آن کاملا مشهود است، از عدم اطلاع رسانی صحیح واعلام شماره های پیامکی متفاوت در طی چند بار تا توزیع سبد در سردترین روزهای فصل زمستان.

در اماکنی که از سوی دستگاه های مربوطه برای مردم اطلاع رسانی شده بود صف های مردمی و طویلی را می دیدی که چهره  هر کدام از شهروندان علی رغم انتظار برای دستیابی به این کالا را ناامید نشان می داد؛ بطوری که شهروندانی که موفق به تهیه این سبد می شدند با نارضایتی از این موضوع ابراز گلایه داشتند که چرا در چنین هوای سردی باید این اقدام صورت می گرفت یا شهروندی دیگر بیان می کرد: اگر می دانستم تهیه این سبد بدین نحو است از تهیه آن امتناع می نمودم و تعداد کثیری از مردم منتظر در صف های طولانی نیز از این سبد بی بهره می مانند.

حتی در بحث ارائه و تقسیم بندی به افراد نیز جای سوالاتی مطرح است؛ اینکه خانواده ای که پنج نفره است با خانواده ای که دو نفره، به یک میزان سبد کالا تعلق گرفته بود! این اندازه شاید برای خانواده  دو نفره کفایت کند اما برای خانواده ای که پنج نفر است این تعداد به اندازه تمامی افراد خانواده به نحو برابر تقسیم نمی شود.

و یا در مواردی کسانی که در ابتدا در سامانه شرکت کرده بودند و اسم آنها در سامانه پذیرفته و قید شده بود که بدآن ها سبد کالا تعلق می گیرد اما به هنگام مراجعه به آنها اعلام شده بود که در حال حاضر فقط به سرپرستان کمیته امداد تعلق می گیرد!!!

و یا شهروندی که از صبح تاکنون که در صف منتظر نوبت بوده و تنها دو اقلام را تحویل گرفته و مابقی اقلام را به فردا موکول کرده اند! آیا منطقی است که شهروندان این اندازه را یک روز دیگر مجددا در نوبت باقی بمانند؟؟؟

لازم به یادآوری است که کشور ما در بحث خدمات رسانی به مردم دارای پیشینه و سابقه ی طولانی و درخشانی در این زمینه است، چرا با وجود این پیشینه ی قوی در بحثی مثل ارائه وتوزیع سبد کالا بدین گونه ضعیف عمل می شود؟؟؟

تا آنجا که خانواده هایی که حقوق ندارند، سبد کالا تعلق نمی گیرد و خانواده هایی که از حقوق بالایی هم برخوردارند سبد کالا تعلق می گیرد!!!

موقعی که فرد منتظر سبد کالا به محل ارائه و صفی که پیموده نزدیک می شود باید مدارک را ارائه دهد در حالی که اصل ماجرا از این موقع آغاز می شود، وقتی با مردم بدین نحو برخورد می شود چه انتظاری هست که خارجی ها و بخصوص دشمنان درظاهر دوست، ما را تکریم کنند؟؟؟

مضافا اینکه در مکان های ارائه سبد کالا اوج ترافیک در این مناطق از شهر حاکم شده بود، بهتر است مسئولان در صورت ارائه سبد کالا پیش از نشان دادن ضعف در این باره و خدشه دار کردن پیشینه درخشان کشوردر بحث خدمات رسانی از تجارب گذشته استفاده نماید، چرا که این موضوع در زمان خود به مضحکه و نقل محافل رسانه ها تبدیل شده است.

بهتر است دولت در ابتدا خود ملت را تکریم کند و با روش های ناصحیح اقدام به این کار از نو ننماید و در این راستا لازم است تدابیری اندیشده شود تا مشکلات سری اول  به وجود نیاید و البته بخاطر مردمانی که در هر جا و هر موقعیتی و هر لحظه ای که پای ارزش ها و آرمان های امام (ره) و انقلاب ایستاده اند، خدمات رسانی را سست نگیرند و بهترین خدمات را که شایسته مردم است را ارائه دهند.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد