سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1401
|
12:05 - 1391/11/15
نسخه چاپی

ارمغان شبکه "من و تو " برای کودکان ایرانی

ارمغان شبکه "من و تو " برای کودکان ایرانی
می خواهیم بدانیم اگر یک بچه مثل خانواده اش چند ساعت بنشیند پای من و تو چه اتفاقی می افتد.

 

 اول از همه بفرمایید شام رو خیلی نگاه می کند تا یک جور خاص آموزش ببیند، آموزشی که ابتدا با مشروب و خواص آن لحظه به لحظه آشنا می شود خواصی مانند اینکه باعث افزایش عمر، هضم غذا، افزایش هوش، تقویت حافظه، پرورش اندام و ... می شود و هزاران هزار خواص دیگه که تنها در شبکه من و تو یافت می شود.

بفرمایید شام

 

یادمان نرود که ملت تو این برنامه چه می گویند مثلا اینکه یک خانم می آید و می گوید: "تو ایران اصلا برا زن ها و دخترا جای مناسبی نیست" ادبیات و حال کردی. یا اینکه آقای دیگری می گوید: "دختر و پسر باید اول با هم زندگی کنن بعد ازدواج یا اینکه هر کسی حق داره تو کمد خانه دیگری سرک بکشد و لباس های شخصی اش رو ببینه" و یا دیگری هم در اظهار نظری به روز می گوید: "ما گوشت حلال رو دوست نداریم" و ...). اینها تازه آموزش های اولیه است.

 

 اما بعد از اون می رویم سراغ برنامه های آقای هاوکینگ که تا حالا چند بار نظرش درباره اینکه خدا وجود داره یا نداره عوض شده. البته شبکه من و تو فقط اون قسمتی که خدا حذف می شود را پخش می کند. من و تو به سر این بچه می اندازد که خدا اصلا و ابدا وجود نداره و همه چی یهویی (منظورم ناگهانیه) به وجود آمد.

آقای هاوکینگ

 

کمی بعد از پایان برنامه "بفرمائید شام" تمام شد یک نمای نزدیک می بیند که در سراسر آن بدون استثنا روابط ... وجود دارد البته هر چقدر هم کم باشد روی بچه اثر منفی خود را می گذارد. حالا نوبت "اتاق خبر" که دروغ هایش بی پایانش را ردیف کند: " بودجه دولت ته کشید و ملت بیچاره شدن، همین فردا اسراییل به ایران حمله می کند، هرچی تو حکومت شاهنشاهی بوده خوب بوده، هیچ اتفاق مثبتی در ایران نیافتاده هیچ و...

اتاق خبر

 

همه اینها که تمام شد نوبت به برنامه های علمی می رسد مثل نبرد ژوراسیک یا همان هایی که نظریه حیوان بودن اجداد ما را سر داده اند که بله "آدما میمون بودن". آخر یکی نیست بگوید اول حلقه گمشده رو پیدا کنید بعد اینها حرف ها را سرهم کنید. حرف هایی که خود داروین هم آن را به عنوان فرضیه مطرح کرد و فرضیه ماند و بعد هم با پیدا شدن سر و کله "دی ای ان" بساطش بکلی برچیده شد.

 نبرد ژوراسیک

 

خلاصه آن قدر در گوش ملت می خوانند: "مردمان آمریکا چقدر واقعا دانشمندند و ما کجاییم و اونا کجا. حالا بعدش چی می شود؟ هیچ چی.

 

 نوبت برنامه هایی می شود که مربوط به جنگ و دانش جنگ افزار ها و جنگ جهانی و از این جور چیزها. به آدم یاد می دهند که هیتلر و دوستاش چه کار کردن که ما دیگر آنها رو اجرا نکنیم و ناخودآگاه این حس را به بیننده منتقل می کنند که اگر ما روزی به شما حمله کردیم اصلا مال این حرف ها نیستید که ما مقابل ما بجنگید و مقاومت کنید. اما نبرد تن به تن مخصوصا برای پسرها که خیلی دوست دارند و آموزش دفاع شخصی تو همه سبک ها هست.

 

 دست آخر هم برنامه من و تو پلاس تیر نهایی را می زند: "ملت اینجا همه آزادند و سر هر آجری یک دوربین مدار بسته نیست، همه شادند و هر کاری هم که دلت دوست داشت می تونی انجام بدهی". غافل از اینکه انگلیس که مقر من و تو آنجاست بیشترین دوربین های مدار بسته را در خیابان هایش نصب کرده است.

من و تو پلاس

 

 

اما نتیجه اینها برای یک بچه که با این شبکه بزرگ می شود چیست؟!

شراب خوار، دختر باز و پسر باز، یک آدم غرب پرست بدون هویت، یه آدم بدون اعتماد به نفس یا ...

شبکه من وتو

قضاوت با خودتان

 

 

 

منبع:جام

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد