سرویس: سیاسی
کد خبر: 67810
|
00:19 - 1403/08/04
نسخه چاپی

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

تمامیت ارضی کشور خط قرمز ملت ایران

تمامیت ارضی کشور خط قرمز ملت ایران
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: تمامیت ارضی هر کشوری خط قرمز آن ملت است و باید به شدت از آن دفاع کنیم. هیچ واحد سیاسی حق ورود به این موضوع را ندارد. طبق بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد، هیچ قانونی اجازه نمی‌دهد که تمامیت ارضی یک کشور زیر سئوال برود.

سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: تمامیت ارضی هر کشوری خط قرمز آن ملت است و باید به شدت از آن دفاع کنیم. هیچ واحد سیاسی حق ورود به این موضوع را ندارد. طبق بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد، هیچ قانونی اجازه نمی‌دهد که تمامیت ارضی یک کشور زیر سئوال برود.

وی ادامه داد: کشورهایی که در مغازله‌های اقتصادی به بحث تمامیت ارضی ما ورود می‌کنند، به شدت محکوم هستند. ما باید رفتارهای سیاسی قاطع‌تری از خود نشان دهیم تا این مسائل تکرار نشود. جزایر خلیج‌فارس، به ویژه جزایر سه‌گانه، از اهمیت بالایی برخوردارند و قلب انرژی دنیا در این منطقه قرار دارد.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تاریخ نشان می‌دهد که این جزایر از دیرباز متعلق به ایران بوده‌اند و هر گونه ادعایی از سوی کشورهای دیگر در این زمینه غیرقابل قبول است. ما باید به عنوان یک ملت با هویت و تاریخ غنی، از حقوق خود دفاع کنیم و کوتاه آمدن در این زمینه به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.

فلاحی همچنین به اهمیت تقویت زیرساخت‌های جزایر سه‌گانه اشاره کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه، مواد ۶۰ تا ۶۳ به تقویت زیرساخت‌ها اختصاص یافته است تا بتوانیم به اقتصاد دریا محور توجه بیشتری داشته باشیم. این اقدام نه تنها قدرت دفاعی ما را افزایش می‌دهد؛ بلکه به رشد اقتصادی نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت همبستگی ملی در دفاع از تمامیت ارضی کشور، گفت: همه ما باید در برابر هر گونه تعرض به سرزمینمان ایستادگی کنیم. این وظیفه‌ای ملی است که باید به آن توجه کنیم. جوانان و نسل آینده نیز باید با تاریخ و فرهنگ خود آشنا شوند تا بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: دفاع از تمامیت ارضی تنها وظیفه دولت نیست، بلکه همه شهروندان باید در این زمینه مسئولیت‌پذیر باشند. ما باید با یکدیگر همسو شویم و با قدرت و اراده‌ای راسخ از سرزمینمان محافظت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه تمامیت ارضی کشور قابل مذاکره نیست، افزود: ما باید به همه دنیا نشان دهیم که ایران کشوری مستقل و با تاریخ غنی است و هیچ گونه تعرضی را نمی‌پذیریم.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد