سرویس: سیاسی
کد خبر: 27050
|
07:55 - 1396/03/27
نسخه چاپی

یادداشت؛

یادداشتی بر فرمان آتش به اختیار ولی امر مسلمین جهان

یادداشتی بر فرمان آتش به اختیار ولی امر مسلمین جهان
چنین فرمانی چارچوب ها و قوانین خاص دارد که در صورت نا دیده گرفتن آن به جای عملکرد مثبت و مفید برای نظام و انقلاب ، چالش هایی بوجود خواهد آمد.

به گزارشايلام بيدار،  چند روزی از صدور فرمان آتش به اختیار ولی امر مسلمین می گذرد. فرمانی که گرچه با این واژگان اولین بار است که صادر می شود اما با مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی ، در خواهیم  یافت که این فرمان به طرق مختلف در شرایط گونان گوشزد شده است .

از فرمان مقابله با تهاجم فرهنگی و نفوذ گرفته تا شب نخوابی های ولی امر از اوضاع بد فرهنگی ، میدان داری به افسران جنگ نرم و نامه به جوانان اروپا که خود آغاز یک دیپلماسی عمومی بود .

و اینبار هم نائب امام عصر (عج) به همان شیوه دیپلماسی عمومی صدور فرمان نموده اند . اما اینبار چه جریان یا حادثه ای رخ داده که اینگونه فرمان صادر می شود . فرمانی از سوی یک فرمانده آگاه، بیدار، بصیر و مقتدر و شجاع با لحنی متفاوت و واژگانی جدید  که جای تامل و تفکر دارد. برای نسل نو و نخبگان جامعه .

با یک بررسی اجمالی از تجزیه و تحلیل واژگان استفاده شده در این فرمان روشن می شود که :

احساس خطر شده است

از خواص نا امید شده اند.

یک حرکت جهادی برای نوعی تغییر بنیادی لازم است.

عرصه پیکار تغییر کرده است.

رعایت چارچوبها و قوانین و عدم عدول از خطوط قرمز.

اما احساس خطر از ناحیه چه کسانی و چه نوع خطری؟

چنین احساس خطری هم می تواند از ناحیه دشمن خارجی و هم دشمن داخلی باشد آنهم زمانی که بین این دو همدلی و هماهنگی پیش آمده باشد و آثار و شواهد آن هم آشکار ... که می توان به رونمایی توافقات مخفیانه ، امضاء های پشت پرده و تعملات ذلیلانه اشاره نمود. که یک روز تحت عنوان اسناد آموزشی ، یک زمان با نام قرار داد مالی و زمانی هم به بهانه تعامل سازنده در قالب اقدام مشترک رخ داده است .

اما چرا چنین فرمانی با مدل دیپلماسی عمومی و در بین عامه مردم صادر می گردد؟ این امر گویای یک واقعیت تلخ است و آن عدم جلب رضایت فرمانده از سوی خواص جامعه است و این یعنی عدم اقدام به موقع به جا و به هنگام خواص در عرصه های خطر و در میادین استراتژیک .

بحث مهمتر مربوط است به لزوم یک حرکت جهادی و تغییر بنیادی . اما این حرکت جهادی به چه شیوه ای و به چه سمتی باید باشد؟ اگر باز هم تاریخ گفتمان ولایت را مرور نماییم به کدهای روشن و واضحی خواهیم رسید که مسیر حرکت و شیوه حرکت را بیان نموده اند. آنجا که سخن از زمان گذر از یک پیچ تاریخی به میان آمده و باید به تشکیل تمدن نوین اسلامی ختم شود. این حرکت از ظلمات به سمت نور است  یعنی زمینه سازی برای ظهمور و برپایی حکومت جهانی مهدویت.

اما عرصه پیکار به کدامین سمت و سو تغییر مکان داده است؟ برای رسیدن به پاسخی منطقی و کاربردی لازم است تاریخ فعلی را چند صباحی به عقب برگردیم  آنروزی که فرمانده در جمع سربازان سبز پوش خود رمز عملیاتی را ابلاغ نمودند تحت عنوان ؛ خرمشهر ها در پیش است نه در میدان کارزار نظامی ... و این یعنی عرصه فرمان آتش به اختیار عرصه پیکار نظامی نیست . و باید در میادین جنگ فرهنگی و عقیدتی به دنبال اجرای فرمان بود. آنجا که علیه ذهنها و قلبها نیرنگها ساخته شده است . آنجا کهاتاق شبهه سازی تشکیل شده است . جایی که باطل را به جای حق نشانده اند. نقطه ای که جای جلاد و شهید عوض شده است.

ختم کلام اینکه چنین فرمانی چارچوب ها و قوانین خاص دارد که در صورت نا دیده گرفتن آن به جای عملکرد مثبت و مفید برای نظام و انقلاب ، چالش هایی بوجود خواهد آمد که قطعا خسارت جبران ناپذیر در پی خواهد داشت .

منبع: ایلام رصد

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد