سرویس: دین و مذهب
کد خبر: 993
|
20:34 - 1391/10/09
نسخه چاپی

در آستانه اربعین حسینی صورت گرفت/

برپایی بزرگ ترین ایستگاه صلواتی در شهرستان مهران

برپایی بزرگ ترین ایستگاه صلواتی در شهرستان مهران
در آستانه اربعین حسینی بزرگترین ایستگاه صلواتی در حسینیه تازه احداث شده مرحومه علویه جهرمی در شهرستان مهران برپا شد.

به گزارشایلام فردابه نقل از آوای مهران،شهر مهران نزدیک ترین نقطه به کربلای معلی و اماکن متبرکه است این روزها حال و هوای معنوی خاصی به خود گرفته است.

افزایش تردد وسفر زائرین به این شهر مرزی ،ورود گروه گروه ازکاروانهای زیارتی در قالب دانشجویان بسیجی ازسراسر کشور ،طلاب علوم دینی خارجی از ملیت های مختلف اروپایی، آسیایی،آفریقایی،آمریکایی،بسیجیان قرارگاه خاتم و دیگر اقشار مردمی و نهادها از اقصی نقاط کشور اسلامی ایران به خطه ی مهران برای شرکت در مراسم اربعین سیدوسالارشهیدان حضرت امام حسین (ع)،فضای این شهررا عطر آگین ساخته و قلبها را متوجه حرم ملکوتی اباعبدالله الحسین(ع)،ابوالفضل العباس و نجف اشرف نموده است.
یکی از آئین های قدیمی ودیرینه مردمان این دیار که با فرهنگ و رسوم مردم درهم آمیخته نذر کردن و نذری دادن وتوزیع آن بین مومنین،زوار و همسایه ها و اقوام و خویشان درماه محرم و صفر بویژه ایام تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی می باشد. باهمکاری وتلاش پایگاه الغدیر، و هیئت های محبان اهل بیت (ع)، انصارالزهرا وانصارالحسین ایلام،سپاه ناحیه مهران ،سپاه ناحیه ایلام و مسجد امام حسین (ع) آئین سوگواری و عزاداری با برپایی ایستگاه بزرگ پذیرایی، مراسم پختن حلیم و غذای نذری در مکان احداث حسینیه مرحومه علویه فاطمه جهرمی شهر مهران برگزار شد.
دراین آئین عزاداران،زائران عتبات عالیات ودست اندرکاران این مراسم همنوا با سوگواران اربعین حسینی به سینه زنی و نوحه سرایی پرداختند.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ولدبیگی امام جمعه مهران با تسلیت فرا رسیدن سالروزاربعین سیدوسالارشهیدان عالم حضرت سیدالشهدا درباره ویژگی ها واهداف قیام عاشورا و واقعه تاریخی کربلا سخن گفت و به ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام پرداخت.
شرکت کنندگان در این مراسم سپس دعای کمیل را در فضای معنوی زمزمه کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد