سرویس: سیاسی
کد خبر: 9420
|
11:32 - 1393/06/10
نسخه چاپی

زیاده خواهی های آمریکا در بروکسل چه بود؟

 زیاده خواهی های آمریکا در بروکسل چه بود؟
زیاده خواهی های آمریکا در مذاکرات بروکسل باعث شده است تا دیپلمات های کشورمان از مواضع ایران کوتاه نیامده و در ادامه تحریم های جدیدی علیه کشورمان وضع شده است.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از دانا،بیش از ده ماه از انجام اولین توافقات هسته ای میان ایران و 5+1 می گذرد که ایران در این مدت متعهد شد تا در راستای اعتمادسازی اقداماتی را انجام دهد.

یک منبع آگاه در این خصوص اظهار داشت: در آخرین مذاکرات میان ایران و آمریکا که در بروکسل انجام گرفت آمریکا اصرار داشت که غنی سازی در سایت فردو انجام نگیرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از شرایط آمریکا تزریق گاز 5 درصد در اراک بود و همچنین آمریکا شرط گذاشت که طراحی قلب رآکتور اراک عوض شود که بتواند به جای آب سنگین با آب سبک کار کند.

این منبع آگاه افزود: همچنین آمریکا اعلام آمادگی کرده است که دوباره این رآکتور را طراحی کند و 500تن آب سنگین استفاده شده را از ایران خریداری کند.

بر اساس این گزارش شرط آمریکا برای تحریم ها به این شکل بوده است که در ابتدا برخی از آنها را به حالت تعلیق درآورده تا در یک بازه زمانی چندساله به صورت مرحله به مرحله لغو خواهند شد.

به گزارش دانا با توجه به شرایط نامعقول آمریکا در این دوره از مذاکرات و همچنین کوتاه نیامدن ایران از خواسته های خود، این دور از مذاکرات به نتیجه های مطلوبی نرسیده است و همچنان این مذاکرات تمدید شده است.

در هر حال به نظر می رسد آمریکا نمی‌خواهد از زیاده خواهی های خود دست بردارد؛ به طوری که حتی طی چند روز گذشته تحریم های جدیدی از سوی آمریکا برای ایران وضع شد.

نمایندگان کشورهای 1+5 روز پنجشنبه نشستی را در اوایل تیرماه سال جاری در بروکسل با هدف احیای گفتگوهای هسته ای با ایران برگزار کردند. به گفته دیپلمات های غربی، پس از پنج دور مذاکره با ایران که از ماه فوریه سال جاری آغازشده پیشرفت هایی در روند گفتگوها ایجاد شده اما با این وجود طرف های مذاکره کننده با ایران نیازمند هماهنگی های بیشتری برای رسیدن به توافق جامع هسته ای هستند از همین رو در نشست روز پنجشنبه برای رسیدن به این هدف گفتگوهایی میان طرفین انجام شد. 

همچنین قرار است فردا 11شهریورماه در راستای تبادل نظر میان دو طرف در آستانه مذاکرات بعدی ایران و 1+5 محمد جواد ظریف و کاترین اشتون رییس هیات مذاکره‌کننده ایران و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده 1+5 قرار است دوشنبه در بروکسل در دیداری دو جانبه گفت‌وگو کنند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد