سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 856
|
16:20 - 1391/09/25
نسخه چاپی

قاچاق گوسفند در آبدانان رونق گرفته است!

قاچاق گوسفند در آبدانان رونق گرفته است!
قاچاقچیان ، گوسفندان را از دامداران آبدانانی با قیمت بسیار ناچیز پیش خریداری کرده و با چند برابر قیمت به کشور عراق قاچاق می کنند.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل ازآبدانان نیوز، پدیده قاچاق انواع دام به خصوص دام سبک(گوسفند) به کشورهای عربی خصوصاً کشور عراق از سالهای گذشته رواج داشته است اما از زمانی که نرخ ارز افزایش یافت، سوداگران گوسفند طمع بیشتری برای قاچاق این دام پیدا کردند به طوریکه هم اکنون گوسفندان را از دامداران آبدانان پیش خرید می کنند و با شگردهای مختلف آن را به کشورعراق و دیگرکشورهای عربی  ترانزیت می کنند.
 
کارشناسان معتقدند که این امر ناشی از نوسانات شدید ارزی است و در آینده نزدیک خسارات جبران ناپذیری به دامداران و کشاورزان آبدانانی وارد خواهد نمود.
 
دامداران آبدانانی ضمن ابراز نگرانی نسبت به قاچاق گوسفندان منطقه به کشور عراق ، خواهان برخورد با این سوداگران هستند.
 
عظیم محمودی یکی از این دامداران به خبرنگار ما گفت : آنها دام های مردم را با قیمت بسیار ناچیز خریداری نموده و با چند برابر قیمت به کشور عراق قاچاق می کنند.
 
به نظر می رسد گوشت گوسفند این منطقه خصوصاً مراتع منطقه آبدانان ،به دلیل استفاده این چهارپا از انواع علوفه تازه و طبیعی مراتع سرسبز ، با کیفیت ترین گوشت قرمز در بین کشورهای منطقه به شمار آید ، اما نباید از نظر دور داشت که قاچاق این چهارپا به کشورهای حوزه خلیج فارس به بازار داخلی لطمه ای جبران ناپذیر می‌زند.
 
از مسئولین خصوصاً  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نیروی انتظامی شهرستان  انتظار می رود بیشتر  از گذشته ، بر محموله‌های دامی نظارت کنند  تا میزان قاچاق دام سبک به کشورهای عربی خصوصاً عراق کمتر شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد