سرویس: اجتماعی
کد خبر: 826
|
11:07 - 1391/09/21
نسخه چاپی

رييس پليس راهنمايي ورانندگي استان ايلام گفت:

كلاه ايمني صدفي براي محافظت از مرواريد جان شماست

كلاه ايمني صدفي براي محافظت از مرواريد جان شماست
رييس پليس راهنمايي ورانندگي استان ايلام گفت:كلاه ايمني صدفي براي محافظت از مرواريد جان شماست.

به گزارش ایلام فردا،سرهنگ محمد رسولي رييس پليس راهنمايي ورانندگي استان ايلام در اين باره خاطر نشان کرد: در ميان وسايل نقليه، موتورسيكلت بخاطر ويژگي ساختاري­اش بسيار خطرناك بوده بطوريكه تقريباً هيچ گونه ايمني را براي سرنشين خود فراهم نمي كند.

سرهنگ رسولي افزود:صدمات وارده به سر و گردن عامل عمده فوت يا ناتوانيهاي جسمي براي موتورسواران و دوچرخه سواران مي باشد كه در برخي از كشورها صدمات وارده به سرنشين 88 درصد باعث مرگ و مير افراد مي شود.

وي اضافه کرد:هزينه هاي اجتماعي صدمات براي نجات يافتگان، خانواده هاي آنها و جامعه به دليل مراقبت هاي مكرر و ويژه و يا طولاني مدت بالاست چون صدمات هزينه هاي پزشكي بالاترين هزينه را نسبت به ساير صدمات دارد.

رسولي عنوان كرد: كه كلاه ايمني صدفي است براي محافظت از مرواريد جان شماست و ساده ترين راه براي كاهش خطرات تهديدكننده جان موتورسواران استفاده از كلاه ايمني براي محافظت سر او در برابر ضربات ناشي از تصادفات است با توجه به اينكه سر انسان در تصادفات بيشترين احتمال آسيب ديدگي را دارد، بنابراين محافظت از آن در برابر بارهاي ضربه اي داراي اهميت فراواني است زيرا شواهد و آمار ها حاكي از آن است كه مهمترين عامل مرگ و مير در تصادفات جاده اي ضربه وارده به سر بوده و موارد بسياري بخاطر اين مورد مشاهده شده است.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: موتور سيكلت وسيله اي غير ايمن است كه با كوچكترين لغزش راكب خود را به زمين مي زند اين در حالي است كه درآمار تصادفات درصد قابل توجهي از تصادفات فوتي استان را موتور سواران بخود اختصاص داده اند كه به علت عدم استفاده از كلاه ايمني استاندارد و شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده اند.

وي با اشاره به اين مطلب كه جهت حفظ سلامتي افراد جامعه درماده 19قانون جديد رسيدگي به تخلفات واخذجرايم استفاده ازكلاه ايمني استاندارد براي رانندگان وترك نشينان هرنوع موتورسيكلت اجباري گرديده عنوان كرداميدواريم كه با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي توسط راكبين و استفاده از كلاه ايمني استاندارد شاهد كاهش سوانح رانندگي باشيم.

رسولي در پايان گفت:راهنمايي و رانندگي استان ايلام مصمم است كه به لحاظ حفظ سلامت رانندگان و راكبين و ترك نشينان موتورسيكلت سواران و سايرين با متخلفين بطور جدي برخورد نمايد

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب