سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 816
|
12:06 - 1391/09/20
نسخه چاپی

تعلل شهرداری دره شهر در آسفالت خیابانها

تعلل شهرداری دره شهر  در آسفالت خیابانها
در حالی که بیش از یک ماه از کندن آسفالت خیابان های اصلی دره شهر می‌گذرد شهرداری این شهر همچنان دست روی دست گذاشته و دست و دلش به کار کردن نمی‌رود.

 

به گزارش  ایلام فردا به نقل از دره شهر فردا ،خیابان نیروهوایی شاهراه مرکزی دره شهر  و یکی از خیابان‌های پرترافیک این شهر است که حدود یک ماه و اندی پیش آسفالت آن کنده شده و از همان زمان نیز به حال خود رها شده است.

عبور بالاجبار شمار زیادی از خودروهای مردم دره شهر  و مسافران عبوری و شرایط نامناسب خیابانی که اکنون دیگر تنها نام خیابان آسفالته را یدک می‌کشند سبب نارضایتی مردم شده است، آنان از تعویض آسفالت و فعالیت‌های عمرانی گله  مند نیستند، بلکه آنچه دادشان را درآورده است، تعلل شهرداری دره شهر در انجام وظایف محوله است.

تعدادی از شهروندان و رانندگان دره شهری  در گفتگویی ، از کم کاری، دوباره کاری، تعلل‌های دامنه دار و دیگر اقدامات مسئله دار که این روزها در شهرداری دره شهر  باب شده است، اعتراض کردند.

مجید زینی وند  راننده یکی از تاکسی‌های خیابان نیروی هوایی  دره شهر به اسد اباد است  ،او در گفتگو با دره شهر فردا ، با اشاره به اینکه این خیابان محل کار و کسب درآمد او است، اظهار داشت: شهرداری اگر به همان نسبت که در برخورد با مردم و کسب عوارض با سرعت و جدیت عمل می‌کند، در انجام فعالیت‌های عمرانی نیز کوشا بود وضعیت مرکز شهرستان  پس از گذشت چند سال از پروژه گاز کشی این گونه  نبود.

وی افزود: وضعیت شهر به گونه‌ای است که هر مسافری که برای نخستین بار به این شهر وارد می‌شود باور نمی‌کند که اینجا شهرستان با قدمت با لا و تاریخی است.

کوتاهی در اجرای امور عمرانی شهر

زینی وند  اضافه کرد: وقتی شهرداری دره شهر به عنوان متولی اصلی شهر در انجام امور ساده عمرانی به این اندازه کاهلی و تعلل نشان می‌دهد، سرنوشت شهر بهتر از این نخواهد بود.

علیشاه کاکایی  یکی دیگر از رانندگان دره شهری است که به تعلل شهرداری در آسفالت خیابان‌های دره شهر اعتراض می‌کند.

وی با اشاره به این موضوع که کم کاری شهرداری دره شهر  پیش از این نیز در انجام بسیاری از پروژه‌های عمرانی به اثبات رسیده است، گفت: در واقع شهرداری دره شهر  در اجرای فعالیت‌های عمرانی به تنها مسئله‌ای که به هیچ عنوان توجه نمی‌کند، حق مردم و ساکنین محل اجرای پروژه است.

کاکایی افزود: برای من این مسئله روشن نیست که به چه علت شهرداری دره شهر  در انجام ساده‌ترین وظایف خود تا این اندازه ضعیف عمل می‌کند.

وی با یادآوری اینکه در اجرای پروژه آسفالت اسد اباد  تا مرکز شهرو جاده روستای هومان که از روستاهای اقماری حساب می شود  نیز که یک باند آن چندی پیش به اتمام رسید، شهرداری دره شهر  حسابی گل کاشته بود، اظهار داشت: پس از گذشت چند هفته از اتمام عملیات آسفالت این خیابان، در کمال تعجب چاله‌های بزرگی در وسط آسفالت جدید به وجود آمده بود که سبب تعجب تمامی رانندگان عبوری می‌شد.

سایر رانندگان و عابرین پیاده  اظهار می کنند : ایجاد چاله‌های زیاد در آسفالت جدیدی که تنها دو سه هفته از عمر آن می‌گذشت، نقطه ضعف و اشکال بزرگی برای مجریان آن بود و سبب شد که در کمتر از یک ماه پس از گذشت آسفالت ریزی، عملیات لکه گیری در این خیابان انجام شود و هم اکنون نیز محل لکه گیری و دست انداز ایجاد شده در آسفالت جدید کاملا نمایان است.

مردم شهر  در مورد تعلل شهرداری در زمینه اجرای عملیات آسفالت ریزی در خیابان های سطح شهر  نیز می گویند : در حالی که شهرداری در فصول سرد سال اجرای اینگونه فعالیت‌ها را به فصول گرم موکول می‌کند، علت تعلل فعلی شهرداری مشخص نیست نمیدانیم پس از چند سال گاز کشی هنوز تمام نمی شود چرا و چگونه اش را خدا می داند .

شهروندی دیگر  تصریح کرد: اگر شهرداری دره شهر  برای اجرای پروژه  ها با اداره گاز قرارداد دارد و یا هزینه اسفالت را گرفته پس چرا در تهیه آسفالت ناتوان است، واز ابتدا نباید عملیات کندن این خیابانهای اصلی و فرعی  را قبول می‌کرد، چرا که وضع سابق این خیابانها بسیار بهتر از زمانی است که کنده کاری شده و به حال خود رها شده است.

محمد زینی وند  یکی دیگر از رانندگان دره شهری  است که از دست اقدامات شهرداری دل پردردی دارد، وی اظهار داشت: مردم نه به دلیل پرداخت عوارض به شهرداری بلکه به علت مشاهده برخی کم کاری‌های این نهاد و حیف ومیل شدن سرمایه خود عصبانی هستند.

گر چه دانی که نشنوند بگوی

مردم دره شهر  این روزها دل خوشی از اقدامات شهرداری ندارند هرچه هست مردم این شهر از اینکه عوارض می‌پردازند و از طرف دیگر نیز ثمره آن در گوشه و کنار این شهر آن طور که باید و شاید نمی‌بینند نگران و ناراحت هستند.

آنان از اینکه شهرداری بجای پرداختن به وظایف مورد انتظار مردم به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازد ناراضی هستند.

نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری موضوعی نیست که افرادی ندانند و نیازمند ارائه سند و مدرک باشد چرا که تک تک شهروندان دره شهر با آن آشنا بوده و با تمام وجود نیز آن را احساس کرده‌اند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب