سرویس: اجتماعی
کد خبر: 814
|
11:20 - 1391/09/20
نسخه چاپی

117 بیمار مبتلا به ایدز در ایلام شناسایی شد

117 بیمار مبتلا به ایدز در ایلام شناسایی شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شناسایی 117 بیمار مبتلا به ایدز در استان خبر داد.

به گزارش ایلام فردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به نقل از دکتر جواد نوراللهی حاکی است، این تعداد بیمار بر پایه آخرین آمارگیری تا پایان مهر امسال در استان شناسایی شده اند.


معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: تمامی بیماران مبتلا به ایدز در استان از خدمات مشاوره و درمان رایگان بهره مندند.

وی افزود: 103 نفر از این افراد مرد و مابقی زن است که 32 نفر آنان تاکنون فوت شده اند.

نوراللهی عمده ترین عامل ابتلا این افراد به بیماری ایدز را، استفاده و تزریق سرنگ های آلوده به مواد مخدر با 3/55 درصد درصد عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تماس های مشکوک و رفتارهای پرخطر جنسی با 1/7 درصد در ردیف دومین راه ابتلا و آلودگی این افراد به ایدز است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد: 7/1 درصد آمار مبتلایان به بیماری ایدز در استان ایلام از راه مادر به کودک و 2/31 درصد نیز به علت های نامشخص دچار ویروس آلوده اچ.آی.وی شده اند.

نوراللهی افزود: برنامه های مختلفی به منظور پیشگیری از ایدز و درمان این بیماری در استان اجرا می شود که ایجاد مرکز مشاوره بیماری رفتاری از جمله آنهاست.

وی اظهار کرد:‌ همچنین تامین داروهای مورد نیاز، برنامه مشاوره بیماران، انجام آزمایش ها و خدمات مایه کوبی علیه بیماری هایی نظیر سل، آنفولانزا و سرخک در ردیف دیگر برنامه هایی است که رایگان به بیماران مبتلا به ایدز در استان ارائه می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب