سرویس: اقتصادی
کد خبر: 794
|
12:14 - 1391/09/18
نسخه چاپی

کشاورزان آبدانانی از پرداخت نشدن بیمه ی خشکسالی گله مند هستند

کشاورزان آبدانانی از پرداخت نشدن بیمه ی خشکسالی گله مند هستند
با گذشت بیش از یکسال از برداشت محصول ، کشاورزان آبدانانی هنوزخسارات وارده به محصولات خود را از شرکت بیمه کشاورزی دریافت نکرده اند.

به گزارش ایلام فردا،آبدانان نیوز نوشت:

در حوزه کشاورزی ِشهرستان آبدانان ،علاوه بر مشکلات زیربنایی ،عدم بهره وری از آبها ، تأمین نشدن آب مورد نیاز ،نبود وجود صنایع تبدیلی ، داشتن ماشین آلات قدیمی و نبود برندخاص در این زمینه ، متأسفانه خشکسالی نیز به عنوان یکی از چالش های مهم این بخش بشمار می رود.
در چند سال متوالی اخیر،آبدانان مانند سایر شهرهای استان در زمره ی مناطقی قرار گرفته است که با پدیده ی خشکسالی مواجه شده است و این امر باعث کاهش محصول گندم شده که در چنین حالتی جهت جبران خسارت کشاورزان ،شرکت بیمه کشاورزی می بایست اقدام نموده و مبلغی که توسط کارشناسان تأیید شود را پرداخت نماید.

با گذشت بیش از یکسال از برداشت محصول ، کشاورزان آبدانانی هنوز ،خسارات وارده به محصولات خود را از شرکت بیمه کشاورزی  دریافت نکرده ،به  جهت پرداخت نکردن بیمه گله مند هستند.

کشاورزانی که یکسال به انتظار نشسته اند ،اما طبیعت هرساله با آنان نامهربانی می کند ، رودخانه ها کم آب خشک شده اند، بسیاری از کشاورزان وام های سنگینی از بانک ها دریافت نموده اند، عده ای هم گندم را ،شخم را،حتی آب بها را به نسیه خریده اند به انتظار و امید اینکه محصولی بدست آورند تا حداقل بدهکار جایی نباشند ولی داستان چند ساله همچنان در حال تکرار است.

جامعه کشاورزی و کشاورزان زحمت کش و محروم شهرستان آبدانان ،از مدیر جهاد کشاورزی ،شرکت بیمه کشاورزی ،سرپرست فرمانداری، نمایند محترم مردم آبدانان در مجلس، انتظار دارند که نگذارند حقی از کشاورزان پایمال شود ،چون اکثر کشاورزان خسارت دیده ی منطقه، با دستان پینه بسته چشم انتظار شرکت بیمه هستند تا شاید بتواند مقداری هرچند ناچیز از مشکلات کشاورزان را کم نماید. 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد