سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 735
|
10:10 - 1391/09/13
نسخه چاپی

خطر تردد تراکتورها درجاده های آبدانان

خطر تردد تراکتورها درجاده های آبدانان
تردد انواع ادوات کشاورزی کندرو از جمله تراکتورها در سطح جاده های شهرستان آبدانان، این محورهای ارتباطی را خطر آفرین کرده است.

 

به گزارش ایلام فردا،آبدانان نیوز نوشت:

وجود روستاهای حاشیه جاده، اراضی کشاورزی در حاشیه راههای اصلی و فرعی، نبود تقاط های غیرهمسطح، زیرگذر و دور برگدان استاندارد از جمله عواملی است که تصادفات را در حوزه شهر آبدانان دامن می زند.

از سوی دیگر، استفاده بیش از حد از موتورسیکلت، استفاده غیرمتعارف از وانت بارها و تراکتور برای حمل کشاورزان از شهر یا روستا به محل اراضی کشاورزی در جاده ها که می تواند بسیار خطرناک باشد، از عمده دلایل این مهم است.

تردد انواع اداوات کشاورزی در حاشیه راههای خلاف جهت، مجهز نبودن به علائم هشدار دهنده مانند مثلث خطر شب رنگ، حرکت با چراغ خاموش و ... از دیگر عواملی است که در وقوع تصادف تاثیر بسزایی دارد.

در روزهای اخیر، به دلیل تردد بیش از حد ادوات کشاورزی در راهها ، خطر بروز تصادف نیز بیش از گذشته مسافران آبدانانی را تهدید می کند و نیاز است تا مسئولان برای ساماندهی این معضل برنامه ریزی داشته باشند.

به تاکید کارشناسان انتظامی، تردد وسایل نقلیه کندرو در سطج جاده ها، وجود آبرو و دهانه پل، نداشتن شانه خاکی راه و نقص فنی در سیستم روشنایی این ادوات و وجود بریدگیهای متعدد در محورهای اصلی از مهمترین علل تصادفات این وسایل نقلیه در سطح جاده هایآبدانان را تشکیل می دهد.

در عین حال کارشناسان توصیه می کنند، مراقبت از حرکات موتورسواران و ادوات کشاورزی کندرو مسئله ای است که رانندگان باید به آن توجه داشته باشند و همچنین موتورسواران از انجام حرکات پرخطر مانند حرکت خلاف جهت، تردد با چراغ خاموش، حرکت پشت سر سایر وسائل نقلیه سنگین و حرکت در روزهای بارانی و دارای باد شدید در جاده ها بطور جد خودداری نمایند.

علاوه بر ادوات کشاورزی کندرو، موتورسواران نیز عامل اصلی تصادفات در جاده های آبدانان به شمار می روند و طبق آمار نیمی از تصادفات را موتورسیکلت ها تشکیل می دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب