سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67087
|
09:02 - 1403/06/19
نسخه چاپی

یادداشت؛

فساد و ضربه به اعتماد عمومی

فساد و ضربه به اعتماد عمومی
فساد اقتصادی و سوءاستفاده چه کم و چه زیاد ضربه به اعتماد عمومی است و مسببان آن باید به دست عدالت سپرده شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، فرشته سنجیده فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: در روزهای اخیر وام چهار درصد عشقی رئیس بورس به چند تن از اعضای هیئت‌مدیره از جمله خودش سروصدای زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی بر پا کرد، سوءاستفاده‌هایی که متأسفانه اعتماد مردم را ضعیف و هزینه‌های جبران‌ناپذیری را نیز در بدنه مدیریت کشور به همراه خواهد داشت.

 البته که به این سوءاستفاده‌های تأسف‌آور با هر عدد و رقمی باید رسیدگی شود، اما حالا آنها که برای وام ۱۰ میلیاردتومانی این روزها عصبانی شده‌اند (که البته به جا هم هست) چرا نمی‌گویند از سال ۹۸ ده‌ها میلیارد دلار سرمایه مردم که در بورس با دعوت دولت وقت به هدررفت کجا رفت و چرا اصلاً کسی در این موضوع پاسخی نداد؟! مگر حاصل سال‌ها زحمت مردم که با هزار امید آن را با دعوت مستقیم دولت تدبیر در بورس سرمایه‌گذاری کردند ارزش پرداختن و پاسخگویی نداشت؟!

 آن مبلغ ده‌ها میلیارددلاری مردم زیان‌دیده در بورس کجا و این کجا؟! هر چند خلاف کم‌وزیاد ندارد و باید رسیدگی و پیگیری شود.

 البته این اولین سوءاستفاده نبوده است، از فساد بزرگ صندوق فرهنگیان در سال ۹۵ تا بیش از ۷۲۰ هزار میلیارد تومان رانت ناشی از توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب عده‌ای دلال در دولت دوازدهم و حقوق‌های نجومی تا چای دبش و حالا بورس عشقی همه چه کم و چه به اعتماد مردم و مدیریت کشور ضربه اساسی می‌زند، مردمی که باید مدت‌زمان زیادی در صف دریافت تسهیلات باشند و برای به راه‌اندازی کارخانه و تولیدی و اشتغال‌زایی و وام ازدواج و... جواب سر بالا می‌شنوند وقتی شاهد این همه سوءاستفاده باشند نه تنها ناامید و سرخورده می‌شوند که عدم اعتماد به مدیریت کشور را نیز به همراه خواهد داشت.

 به هر حال نباید نظارت بر مدیران و دستگاه‌های مختلف طوری باشد که کسی به راحتی برای خودش حاشیه امن ببیند که به بیت‌المال دست‌درازی و یا از جایگاه خود سوءاستفاده کند، نظارت قوی و بدون توجه به جایگاه افراد شدیداً برای مدیریت کشور بیش‌ازپیش لازم و باید نتیجه آن را مردم لمس کنند، به طوری که این اعتماد ترک‌خورده را ترمیم کرد.

 

انتهای خبر/ر
 


 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد