سرویس: استان ایلام
کد خبر: 66865
|
00:28 - 1403/06/05
نسخه چاپی

یادداشت:

راه‌ورسم عاشقی معنا شد

راه‌ورسم عاشقی معنا شد
 دل وقتی به دلدار داده شد و راه‌ورسم عاشقی معنا شد گره از مشکلاتمان باز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، محمد رستمی فعال فرهنگی و اجتماعی در یادداشتی نوشت: بدون تردید اماکن مذهبی و تردد زوار روی اقتصاد شهرها و استان‌های در مسیر اثرات مثبت اقتصادی چه در حوزه زیر ساختی و چه در حوزه معیشت ساکنان بجای می‌گذارد و برکات فراوان در پی دارد.
اما روی دیگر این خادمی و خدمتگزاری گسترش وجودی و وسعت‌یافتن زیست معنوی و افزایش معنای زندگی است. آنکه می‌بخشد و انفاق می‌کند؛ چون به دنیای درون آدم‌های دیگر راه می‌یابد و دلی را تصاحب می‌کند بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس او فزونی می‌یابد.

ذهنیت فراوانی پیدا می‌کند و جهان را پر از نعمت و خیر می‌بیند. علاوه بر این کارکردهای دنیوی او به ذخیره اعمالش برای جهان آخرت بیش از ذخیره اموالش می‌اندیشد؛ چون به قول علامه طباطبایی ظواهر فریبای دنیا بی‌وفایند و اگر خیلی باوفا باشند تا لب گورند.

سالیان سال بود ما در این جغرافیای ایران در لب مرز در حاشیه بودیم. جنگ هر چند ما را معرفی کرد؛ ولی چون پایتخت خادمان حسینی (ع) نتوانست ما را به ایران و جهان معرفی کند. اینک برای شهر و دیارمان میهمان آمده است آن هم میهمانان نجیب و متدین که با پای دل به کربلا معلی رفته‌اند.

بیایید درب‌خانه‌ها به روی‌شان بگشاییم که کثیری از مردمان گشوده‌اند. بیایید بهر پذیرایی از آنان کنار این جاده‌ها چشم بدوزیم اگر در راه مانده‌ای هست مددکار او باشیم. دوست و رفیقی پیدا کنیم تا دایره دوستی‌هایمان وسعت پیدا کند. مالمان اگر با بی‌کرانه سخاوت اهل‌البیت پیوند خورد برکت‌آور می‌شود. 

دل وقتی به دلدار داده شد و راه‌ورسم عاشقی معنا شد گره از مشکلاتمان باز می‌شود. خوشا دلی که دلدارش حسین علیه‌السلام است و خوشا مالی که وقف زائر او می‌شود. قطره اگر به دریا پیوست دریا می‌شود. در این دنیای مواج و طوفانی خوش آن خانواده‌ای که سوار کشتی نجات سالار شهیدان می‌شود .
 


انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد