سرویس: سیاسی
کد خبر: 66082
|
00:24 - 1403/04/17
نسخه چاپی

امام‌جمعه مهران:

دشمن در پی شبهه‌افکنی در ایام محرم است

دشمن در پی شبهه‌افکنی در ایام محرم است
امام‌جمعه مهران گفت: دشمن با سانسور شدید مراسمات محرم و کم‌اهمیت جلوه‌دادن آنها بلکه به دنبال تخریب و تحریف آنها و شبهه‌افکنی است که باید صاحبان بصیرت در این زمینه به تبیین این شبهات بپردازند.

حجت‌الاسلام سید عبدالله امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار گفت: بسیاری از انقلاب‌هایی که در جهان اسلام رخ داد به خون‌خواهی امام حسین علیه‌السلام بود؛ ولی همان انقلاب‌ها بعد از پیروزی نه‌تنها دست از خون‌خواهی و ارزش‌های امام حسین علیه‌السلام دست کشیدند و هرگونه عزاداری و اقامه ماتم را ممنوع کردند؛ بلکه ائمه هدی، شیعیان و زائران حضرت را نیز شهید کرده و حتی قبر شریف امام حسین (ع) را نیز تخریب کردند.

وی افزود: در تاریخ معاصر ما نیز خاندان پهلوی خبیث به اسم امام حسین (ع) حکومت را به دست گرفتند؛ اما همین خاندان منحوس بعد از اینکه بر امور مملکت مسلط شدند به‌شدت با مکتب امام حسین (ع) جنگیدند.

امام‌جمعه مهران گفت: تنها انقلابی که به نام مبارک امام حسین (ع) نهضت را آغاز کرد و پیروز شد و نام مبارک امام حسین (ع) و اصحابش را جهانی کرد ارزش‌های کربلا را به اقصی‌نقاط عالم صادر نمود ظلم‌ستیزی و مظلوم یاری را فریاد زد و با شعار هیهات منا الذلة به پیکار استکبار رفت و خالصانه قدمی کوتاه نیامد انقلاب بزرگ و بی‌نظیر اسلامی در کشورمان بود.

امینی بیان داشت: امروز مراسمات باشکوه عزاداری سیدالشهدا در هیچ زمان و تاریخی سابقه نداشته است و همین مراسمات نشان‌دهنده تدین و تعهد عمومی مردم به دین است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب به شیوه مختلف و رسانه‌های گوناگون شبانه‌روز این‌گونه تبلیغ می‌کنند که مردم به دین اقبال ندارند اگر مردم به دین اقبالی ندارند پس این همه حضور بامعرفت و شور و عشق در مراسمات مختلف دینی چیست؟ چرا عید غدیر خم با این عظمت و شگفتی برگزار شد؟ چرا مردم هر ساله شکوه مراسمات شأن در محرم و اربعین افزایش می‌یابد؟ آیا دین‌داری جز همین حضور معنادار است؟ بله دشمن همه اینها را می‌داند؛ اما با سانسور شدید این مراسمات باعظمت و کم‌اهمیت جلوه‌دادن آنها بلکه تخریب و تحریف آنها به دنبال شبهه‌افکنی است که باید صاحبان بصیرت در این زمینه به تبیین این شبهات بپردازند.

 

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد