سرویس: سیاسی
کد خبر: 65950
|
00:00 - 1403/04/08
نسخه چاپی

فعال سیاسی:

مشارکت در انتخابات پایبندی به اصول دموکراسی است

مشارکت در انتخابات پایبندی به اصول دموکراسی است
فعال سیاسی گفت: حضور فعال مردم در انتخابات نشان از پایبندی به اصول دموکراسی و اراده مردمی برای انتخاب خود است.

《محمدرضا بیان‌دل》در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات اظهار کرد: درحالی‌که انتخابات به‌عنوان یکی از پایه‌های دموکراسی و اراده مردمی از اهمیت بسزایی برخوردار است، حضور حداکثری مردم در این فرایند تأثیر مهمی بر سلامت و پایداری نظام سیاسی دارد. 
 این فعال سیاسی افزود: این روزها، با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری انتخابات، بحث‌ها و گفت‌وگوها در مورد اهمیت حضور فعال مردم در این رویداد مهم به اوج خود رسیده است.
 وی با برشمردن دلایل اهمیت حضور مردم بیان داشت: یکی از دلایل اصلی لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات، تأثیر مستقیم آن بر ایجاد تأثیرگذاری مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور است. 
 بیان‌دل ادامه داد: با افزایش شرکت مردم در انتخابات، از طریق رأی‌دهی به نامزدهای اصلح، امکان برگزاری انتخابات عادلانه و تأمین نمایندگی مردمی در تصویب قوانین و تدابیر موردنیاز فراهم می‌شود.
 این استاد دانشگاه با اشاره به لزوم تقویت دموکراسی گفت: حضور فعال و حداکثری مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برای تقویت دموکراسی و سلامت نظام سیاسی برخوردار است.
 وی خاطرنشان ساخت: این مشارکت گسترده مردمی نه‌تنها باعث تقویت پایه‌های قدرت دموکراسی می‌شود، بلکه اعتبار مجموعه دولتی را نیز در سطوح مختلف تأمین می‌کند. 
 بیان‌دل اظهار کرد: تشویق به حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند به تقویت اراده عمومی، افزایش شفافیت و پاسخگویی مسئولین در فرایند تصمیم‌گیری کمک کند.
 این فعال سیاسی تأکید کرد: حضور فعال مردم در انتخابات نشان از پایبندی به اصول دموکراسی و اراده مردمی برای انتخاب خود است و این اراده مردمی، اساسی‌ترین رکن برای تقویت اخلاق سیاسی، افزایش اعتماد عمومی به‌نظام سیاسی، و حفظ اعتبار و پایداری دموکراسی است.
 وی حضور حداکثری مردم در انتخابات به‌عنوان یک رویداد بسیار مهم و تصمیم‌گیری‌های نهایی دانست و اظهار داشت: مردم، اساسی‌ترین مؤلفه برای تأمین پایداری و سلامت دموکراسی هستند و در واقع این حضور فعال مردمی، منشأ اعتبار و اراده عمومی نظام سیاسی است و به‌وضوح نشان از پایبندی مردم به ارزش‌ها و اصول دموکراسی دارد. 
 بیان دل در پایان گفت: این اثرات مثبت حضور حداکثری مردم در انتخابات، به‌وضوح تأثیرگذار بر تقویت دموکراسی و ایجاد یک نظام سیاسی سالم و پایدار خواهد بود.
 انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب