سرویس: استان ایلام
کد خبر: 64953
|
00:11 - 1403/01/30
نسخه چاپی

یادداشت؛

جنگ نرمِ قلم‌های بیدار تکمیل‌کننده اقتدار موشک‌های کوبنده

جنگ نرمِ قلم‌های بیدار تکمیل‌کننده اقتدار موشک‌های کوبنده
واجب است که قلم‌ها به پشتیبانی موشک‌ها بیایند تا این بار و پس از شکستن گنبد آهنین، شکست حصر رسانه را رقم بزنیم. در این راه آگاه‌کردن اذهان عمومی با نشر حداکثری و فراگیر حقایق تنها راه‌حل است. ‌

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، یوسف کریمیان فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه، حملهٔ بازدارنده‌ و تنبیهی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تعرض آشکار رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق در مقیاسی خیره‌کننده با موفقیت انجام شد. 

صبح همان روز، خبرهای مربوطه و بازتاب جهانی آن در صدر اخبار رسانه‌های دنیا قرار گرفت. اخباری که نقطهٔ مشترک همه‌ آنها اعم از دوست و دشمن اعتراف به وسعت و عظمت حمله‌ و اقتدار موشکی و قوای نظامی ایران اسلامی بود.

به‌موازات انتشار اخبار حملهٔ کوبنده‌ ایران به قلب رژیم کودک کش اسرائیل و شکستن هیمنهٔ پوشالی آن، رسانه‌های معاند شروع به سانسور، بایکوت و معکوس کردن واقعیت‌ها نمودند و تمام قدرت رسانه‌ای خود را به کار بستند و حتی متوسل به انتشار تصاویری مضحک، منتسب به آثار حملات نمودند تا علاوه بر سرپوش‌گذاشتن به شکست مفتضحانه رژیم اسرائیل و حامیانش، شکوه، قدرت، اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در این عملیات را بی‌ارزش و ناچیز جلوه دهند و به دنبال همین مطلب جنگ رسانه‌ای آغاز شد. 

در نقطهٔ مقابل اما دست به قلمان و کانال‌های خبری داخلی با هر گرایش فکری و سیاسی به شکل واحده و به نام جمهوری اسلامی ایران، به تجلیل و حمایت از این حرکت نظامی و حمله‌ تنبیهی پرداختند و با نشر اخبار واقعی، سعی در هدایت افکار عمومی به سمت حقیقت داشتند. این حرکت اصحاب رسانه در این زمان خاص و نیز جشن و شادمانی عموم مردم از این رویداد، به زیبایی اتحاد و همدلی و غرور و غیرت ایرانی را نشان داد و به همه فهماند که در کنار تنوع عقاید و اختلافات خط فکری بین اقشار مختلف جامعه، آرمان‌های ملی و انقلابی خط‌قرمز و نقطه‌ مشترک ماست و بر سر آنها با احدی مماشات نداریم و دیگر اینکه تلاش‌های دشمنان پس از آشوب‌های جنبش فواحش به‌منظور ایجاد تفرقه بین ملت و نظام و ایجاد چنددستگی در کشور نیز به لطف این حمله به شکست انجامید. 

در جنگ نرم رسانه‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های خبری معاند، همه با هم یک‌صدا و متحد شده‌اند تا علاوه بر پنهان‌کاری و سانسور، خسارات و تلفات احتمالی پایین این حملات را دست‌مایه‌ای برای شکست آن قرار دهند؛ اما دنیای واقعی به‌خوبی می‌داند که در این حمله علی‌رغم قانون جنگ در سراسر جهان، اصل غافلگیری وجود نداشت و جمهوری اسلامی از ۷۲ ساعت قبل با اطلاع‌رسانی حملهٔ تلافی‌جویانه خود، عملاً گام مهمی برای کاهش تلفات انسانی برداشت چرا که در قاموس ایرانی برعکس رژیم منحوس، کشتار بی‌رحمانه جایی ندارد. 

از دیگر حرکات معاندین برای سانسور حرکت بی نظیر ایران در حمله به اسرائیل، پس از ناکامی در کارزار نظامی، تلاش برای راه انداختن جنگ روانی در داخل ایران است و در این راه با انتشار خبرهای کذبی از حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به ایران سعی در ایجاد نامنی و آشوب در داخل کشور را دارند. 

براین‌اساس، نقش خطیر رسانه‌های متعهد داخلی در ادامه حمایت‌های بجا و اثرگذار آنها از حملهٔ نظامی سپاه پاسداران به سرزمین‌های اشغالی در چند روز گذشته،  بیش‌ازپیش مهم و موردنیاز است. ازآنجاکه رسانه‌های معاند و در صدر آنها رژیم صهیونیست و آمریکا سعی در پنهان‌کردن شکست سنگین خود در پس تهدیدات توخالی و جنگ روانی را دارند، بیداری و آگاهی نویسندگان، خبرنگاران و سایر دست‌اندرکاران خبری و انتشار خبرهای موثق و آرامش‌بخش به‌صورت لحظه‌ای، تنها راه کارآمد برای مقابله با آنهاست که البته با شدت سانسور دشمنان این کار بسیار دشوار است؛ ولی دور از دسترس نیست. 

همبستگی و همسویی رسانه‌های خبری داخلی که در این چند روزه به نحو احسن اجرا شد، کماکان باید تداوم داشته باشد و از نشر اخبار ضد و نقیض و هر آنچه که کمکی شود برای دشمن، به شدت پرهیز شود و در نقطه‌ی مقابل، بیان واقعیت‌ها و گفتن حقایق و نیز اطلاعات صحیح از توان نظامی و اقتدار ایران عزیز می‌تواند موجب دلگرمی و تزریق آرامش در سطح جامعه شود و این بار در سطح رسانه‌ها، دشمنان را مغموم و سرافکنده سازد. 

و در پایان:حملهٔ موفقیت‌آمیز و ترکیبی موشکی_ پهبادی نظام مقدس جمهوری اسلامی که به اذعان دوستان و اعتراف دشمنان، بی‌نظیر و بسیار قدرتمند بود، از تحمل دشمنان تا دندان مسلح که سال‌ها خود را ابرقدرت جهان می‌دانستند خارج است. پس مطمئناً از تمام قدرت، توان و امکانات خود برای بازپس‌گیری آبروی بربادرفته خود استفاده خواهند کرد و جنگ نرم همچنان و باقدرت در جریان است. پس واجب است که قلم‌ها  به پشتیبانی موشک‌ها بیایند تا انبار و پس از شکستن گنبد آهنین، شکست حصر رسانه را رقم بزنیم. در این راه آگاه‌کردن اذهان عمومی با نشر حداکثری و فراگیر حقایق تنها راه‌حل است. ‌

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب