سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64952
|
20:37 - 1403/01/29
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار شود

پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار شود
استاندار ایلام با بیان اینکه دستگاه‌ها در تحقق شعار سال اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با گرامیداشت روز ارتش، بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم در استان ایلام تأکید کرد.

 استاندار ایلام منطقه آزاد تجاری مهران را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در استان دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان، همچنان با جدیت پیگیر تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز منطقه آزاد مهران باشند.

 وی بیان کرد: طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران بین هفت طرح جامع کشور، به‌عنوان نخستین طرح تهیه و تدوین شد.

 استاندار ایلام با اشاره به رشد ۷۰۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دولت سیزدهم، بر حمایت ویژه دولت از توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم از یک شرکت به هشت شرکت افزایش‌یافته است.

 بهرام‌نیا در این جلسه از مدیر آبفای استان خواست که تجهیزات موردنیاز شهرک‌های صنعتی استان را دراسرع‌وقت تأمین کند.

 وی افزود: مصوب شده تا حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان برای کشت گلخانه‌ای به مردم استان واگذار شود.

 استاندار ایلام با اشاره به وضعیت پروژه‌هایی مانند برج هنر، از مسئولان دستگاه‌هایی که پروژه نیمه‌تمام دارند خواست که تکمیل این طرح‌ها را به‌صورت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار کنند.

 بهرام‌نیا یکی از نمودهای تحقق شعار سال در استان را، تکمیل تصفیه‌خانه ایوان دانست و به مسئولان دستگاه‌ها تکلیف کرد که با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب قرارداد (بی او تی) طرح‌های بر زمین‌مانده را تکمیل کنند.

 وی در این جلسه مدیران ادارات مربوطه را مکلف کرد تا با ارائه مشاوره‌های جامع به متقاضیان طرح‌های تولیدی و اقتصادی، به پیشبرد اصولی برنامه‌ها کمک کنند.

 استاندار ایلام همچنین از مدیران ادارات کلی که حائز رتبه‌های برتر وزارتی در حوزه وظایف سازمانی خود شده‌اند، قدردانی کرد و مدیران استانی را به تلاش بیشتر در جهت خدمت‌رسانی به مردم شریف استان تشویق کرد.

 استاندار ایلام بر لزوم همکاری بانک‌های استان در تسهیل امور مربوط به تولید، سرمایه‌گذاری و ترغیب بخش خصوصی به مشارکت در صنایع تولیدی استان تأکید کرد.

 در پایان این جلسه، استاندار ایلام به معاونت اقتصادی استانداری و سازمان برنامه‌وبودجه استان مأموریت داد تا با همکاری سایر دستگاه‌های استان، برنامه راهبردی تحقق شعار سال، ظرف حداکثر یک هفته تدوین شود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب