سرویس: سیاسی
کد خبر: 64844
|
09:04 - 1403/01/22
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

امید و ایمان به خدا مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است

امید و ایمان به خدا مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه امید و ایمان به خدا مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است، تصریح کرد: امید عامل پیش‌برنده است، دشمنان با تمام توان تلاش می‌کنند امید را از جامعه ما بگیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی تبار صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با قدردانی از مردم ایلام برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: مردم ایلام در روز شهادت امیرالمؤمنین (ع) به‌عنوان صاحب‌عزا، هر چند با روز طبیعت مصادف بود، حرمت ماه مبارک رمضان و ائمه اطهار (ع) را حفظ کردند.

 امام‌جمعه ایلام  با بیان اینکه وضعیتی که امروز جمهوری اسلامی نسبت به چند دهه گذشته بهتر شده است، افزود: هرچند سفره‌ها کوچک‌تر، درآمدها کمتر و هزینه‌ها بیشتر شده اما کارهای اساسی انجام‌گرفته که واقعاً امیدآفرین است.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: در این شرایط بعد از یک دهه که رشد اقتصادی جامعه ما در حد صفر بوده، امروز به ۶ درصد رسیده و چشم‌انداز برای برنامه هفتم رشد هشت‌درصدی است که در دنیای فوق‌العاده است.

 وی تصریح کرد: تحلیل‌هایی که در سطح جهان وجود دارد وضعیت آینده اقتصاد کشور ما را کاملاً متفاوت از گذشته و درحال‌رشد می‌دانند.

 کریمی تبار همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بر حل مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دارند، افزود: ایشان امسال را به‌عنوان سال جهش تولید و مشارکت مردمی اعلام کردند که با تحقق آن و نقشی که این مردم دارند و در همه صحنه‌های انقلاب پای‌کار آمدند و حلال همه مشکلات بودند، این مشکلات حل خواهد شد.

 

 امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه امید و ایمان به خدا مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است، تصریح کرد: امید عامل پیش‌برنده است، دشمنان با تمام توان تلاش می‌کنند امید را از جامعه ما بگیرند.

 وی گفت: کسی که ایمان به خدا و توکل به خدا دارد و خدا را قادر بر هر کاری می‌داند در هیچ شرایطی نباید امید را از دست بدهد، چرا که یاس از رحمت الهی بالاترین گناه هان است.

 حجت‌الاسلام کریمی تبار افزود: امروز دشمن تلاش می‌کند در جامعهٔ ما تفرقه ایجاد کند، لذا ضرورت دارد مردم و مسئولان با همدیگر وحدت، اتحاد و همدلی داشته باشند که بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است و می‌تواند نقشه پیش برندگی در حل مشکلات کشورمان داشته باشد.

 وی بیان کرد: در شرائط فعلی که دشمنان، استکبار جهانی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس معترض ما شده‌اند و به خودشان جرئت دادند بخش کنسولی سفارت کشور ما را در سوریه مورد تهاجم قرار بدهند و جمعی از مستشاران عزیز ما را به شهادت برسانند و همچنین جنایاتی در چابهار و راسک مرتکب شوند، طبیعتاً جمهوری اسلامی اعلام کرده که انتقام قاطع، بازدارنده و برای دشمن پشیمان‌کننده خواهد گرفت.

 

 امام‌جمعه ایلام گفت: در این شرایط که دشمنان منفعلانه انتظار ضربات ما را دارند وحدت ما باید بیشتر باشد و اگر صنفی مطالبه به حقی هم داشته باشد نگاهی به شرایط زمانی و مکانی داشته باشند کاری نکنند که برای دشمن چراغ‌سبز تلقی شود.

 وی افزود: برخی‌ها آن‌چنان مرعوب شده‌اند که واقعیت‌هایی که با چشمان خودشان می‌بینند نمی‌توانند باور کنند و تصور می‌کنند که آمریکا و اسرائیل می‌توانند دنیا را به هم بریزند، اما می‌بینیم که همان‌طور که امام راحل (ره) فرمود، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

 امام‌جمعه ایلام ابراز کرد: تا امروز دشمنان در برابر همه صحنه‌هایی تقابل جمهوری اسلامی با آنها وادار به شکست و عقب‌نشینی شده‌اند این صحنه همراه با حول و قوه الهی مشابه با ضرباتی است که در عین الاسد دشمن وارد شد و قدرت جمهوری اسلامی را به آنان نشان دادیم و قدرت پاسخگویی نداشتند و ندارند.

 وی گفت: حرکات ضعیفی که ممکن است برای دشمن تلقی ایجاد کند که در درون نظام ما شکافی وجود دارد به‌ویژه در برخی از دستگاه‌هایی که حاکمیتی هستند و تأثیر بیشتری دارند، نباید اتفاقی بیفتد.

 امام‌جمعه ایلام یادآور شد: برخی از کارمندان شرایط سختی دارند، ما مسلمان هستیم و باید درد همدیگر را درک کنیم، شرایط کشورمان و موضع‌گیری که استکبار جهانی علیه ما دارد را درک کنیم،

 وی تصریح کرد: برخی از کارمندان دولت جای سؤال است که کاری را انجام دهند که دشمن خیال کند در درون نظام ما کسانی با آنان همراهی می‌کنند هرچند این عزیزان چنین قصدی ندارند، اما نباید گذاشت که دشمن چنین تلقی کند.

 حجت‌الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: اگر گلایه‌ها و مطالبات صنفی وجود دارد نباید به‌گونه‌ای مطرح شود که دشمن خوشحال شود و احساس کند می‌تواند در درون نظام ما همکارانی داشته باشد.

 امام‌جمعه ایلام با تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان جهان، گفت: امروز همه مسلمانان جهان در عید فطر شاد هستند و این شادی را باید در بین نیازمندان جامعه نیز تقسیم کرد.

 وی با بیان اینکه مردم شکرگزار نعمت‌ها باشند، ابراز کرد: همان‌طور که در رمضان عبادت کردیم، این عشق و علاقه و اهتمام به عبادت بایستی در طول سال موردتوجه قرارداد و ماندگار باشد.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب