سرویس: سیاسی
کد خبر: 64691
|
02:37 - 1403/01/13
نسخه چاپی

امام‌جمعه چرداول:

شب قدر فرصتی برای خودشناسی است

شب قدر فرصتی برای خودشناسی است
امام‌جمعه چرداول گفت: شب قدر یک فرصت برای این است که تلنگری به خود داشته باشیم که چه اعمالی را انجام داده و چه خطاهایی داشتیم و از این فرصت برای طلب بخشش و استغفار استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن فریادی در جمع مردم شهر سرابله در دومین شب از لیالی قدر با اشاره به فضائل امام علی (ع) گفت: نویسندگان و دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان زیادی در بحث امام علی کتاب‌های مهمی که در بعضی از دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند نوشته‌اند که بیانگر عظمت آن امام همام است.

وی افزود: محبت امیرالمؤمنین علی (ع) باید در زندگی ما وجود داشته باشد و این ارادت ما به آن امام همام همیشگی باشد و حب علی (ع) باعث پیشرفت دنیوی، اخروی و معنوی ما خواهد شد.

امام‌جمعه چرداول اظهار داشت: عمر همه ما گذران است و باید از این شب‌های قدر با دعا و تضرع توشه‌ای برای آخرت خود جمع کنیم تا در آن دنیا سربلند باشیم.

فریادی گفت: باید توجه داشت که حضرت علی (ع) چه فداکاری‌هایی انجام دادند و از جان خود گذشتند تا مردم با اسلام واقعی آشنا شوند و در این راه مصیبت‌های زیادی را متحمل شدند تا امروز میراث گران‌بهای فرهنگ اسلامی به دست ما برسد و ما وظیفه داریم تا فرهنگ اسلامی را به سایر کشورها و نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی یادآور شد: امام علی (ع) مدلی را از حکمرانی اسلامی معرفی کرده که تا به امروز هم حتی سابقه نداشته و در مدتی که مسئولیت حکمرانی مسلمانان را بر عهده داشتند باعث شدند تا یک تحول در دنیای اسلام رقم بخورد و یک فرهنگ و الگو از اسلام ناب به همه نشان داده شود.

امام‌جمعه چرداول بیان داشت: زندگی امام علی (ع) برای ما یک الگو که بدانیم در چه جایگاهی قرار داریم و چه راهی را باید طی کنیم؛ همچنین ضروری است تا زندگی خود را به سبکی تنظیم کنیم که در راستای فرمایشات ائمه اطهار و مولای متقیان علی (ع) باشد.

فریادی گفت: شب قدر یک فرصت برای این است که تلنگری به خود داشته باشیم که چه اعمالی را انجام داده و چه خطاهایی داشتیم و از این فرصت برای طلب بخشش و استغفار استفاده کرده و عهد ببندیم که هر روز نسخه‌ای بهتر از خودمان داشته باشیم به همین دلیل خودشناسی یکی از ضروریاتی است که در شب قدر باید از آن استفاده کنیم.

فریادی یادآور شد: نباید فکر کنیم که فردا فرصت داریم یا سال آینده شاید فردا هم دیر باشد به همین دلیل از این شب‌ها باید برای آمرزش گناهان و توبه به درگاه خدا باید استفاده کنیم.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب