سرویس: سیاسی
کد خبر: 64533
|
14:17 - 1403/01/03
نسخه چاپی

امام‌جمعه ایلام:

مشارکت مردم در حل مشکلات اقتصادی ضروری است

مشارکت مردم در حل مشکلات اقتصادی ضروری است
امام‌جمعه ایلام گفت:  راهبرد جهش تولید با مشارکت مردم به‌خاطر این است که یکی از مشکلات اقتصاد ما تصدی‌گری دولت است و هرجایی که مردم پای‌کار بودند مشکل حل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته (سه فروردین‌ماه) نماز جمعه شهر ایلام، گفت: انسانی که اسیر شهوت شود تسلیم خواسته‌های نفسانی شده و عقل او تعطیل می‌شود و آزاد شدنی نیست.  

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: تقارن ماه رمضان و آغاز سال و بهار تلاوت قرآن و میلاد امام حسن مجتبی (ع) را به فال نیک می‌گیریم و خداوند با نزول باران، رحمت‌الهی عیدی خوبی به مردم داد و روحیه شاد مضاعفی در مردم ایجاد کرد.  

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بهار نشانه توحید خداوند متعال و بیانگر قدرت الهی است و انسان عاقل را آگاه می‌کند که با دیدن زنده شدن زمین بی‌جان خدا را بشناسد، افزود: در عید نوروز نگاهی هم باید به معنویت این عید داشته باشیم و در فرهنگ اسلام نوروز عید شادی است، اما برنامه‌هایی از جمله دعا و ارتباط با خدا در عید نوروز نیز اشاره شده است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار اضافه کرد: در عید نوروز که نشانه‌ای برای آیات خدا است، صله‌رحم مورد تاکید اسلام است و لذا در این ایام باید مراقب باشیم که بهانه‌ای برای گناه نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره اقتصاد و معیشت مردم که طی سال‌های گذشته مدنظر رهبر معظم انقلاب است، بیان داشت: نقطه آسیب پذیری کشور اقتصاد است و راهبرد ایشان رفع این مشکل است.  

وی ادامه داد: رهبر انقلاب برای برنامه هفتم رشد هشت درصدی مشخص کرده‌اند که اگر جهش تولید و رشد هشت درصدی داشته باشیم مشکل بیکاری، تورم و کسری بودجه حل شده و صادرات رونق پیدا می‌کند و اعتماد ملی بیش از گذشته خواهد شد.  

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: راهبرد جهش تولید با مشارکت مردم به خاطر این است که یکی از مشکلات اقتصاد ما تصدی‌گری دولت است و هرجایی که مردم پای کار بودند مشکل حل شده و هرجایی که مردم نبودند دشمن به آن دسترسی پیدا کرده بنابراین توجه به مشارکت مردم از جمله ضروریات است و دولت باید به آن توجه داشته باشد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار تأکید کرد: مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران باید در نظر گرفته شود و افرادی که در مسیر تولید کارشکنی کرده برکنار و قوانین دست و پا گیر حذف شود.  

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مبارزه با فساد ضروری است، تصریح کرد: در بحث پرونده چای دبش انتظار این بود که سریع‌تر رسیدگی شود و نتیجه آن در اختیار مردم قرار گیرد.  

امام جمعه ایلام تأکید کرد: مبارزه با قاچاق و واردات بی‌رویه باید مدنظر باشد و در استان ایلام ظرفیت‌های خوبی برای این مهم وجود دارد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار اظهار کرد: ماه رمضان برای تعالی روح و بالابردن انسانیت است و جایی برای شکم پروری نیست و انسان نباید این‌قدر غافل شود که در انظار عمومی شروع به روزه خواری کند.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم تا نسبت به روزه‌خواری تذکر زبانی بدهیم و مسئولین هم وظیفه دارند به این مقوله رسیدگی کنند، افزود: از کسانی که اغذیه‌فروشی و غذاخوری دارند تقاضا داریم که در ماه مبارک رمضان مراعات کنند چون روزی دست خدا است. و همچنین از کسانی موجر هستند تقاضا داریم که نسبت به مستأجرین خود رحم و مراعات داشته باشند.

امام جمعه ایلام در پایان بیان داشت: کسی که مسافر است نباید تظاهر به روزه‌خواری کند و کسانی که تقیدی به قوانین و مقررات ندارند باید با آن ها برخورد شود تا حرمت ماه رمضان را زیر پا نگذارند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب